Used Products Artikel 'bleek gerepareerd'

MarsMusica

Composer/Musician
hallo Synthforum people van het Synthforum,

gister werd een, bij Used products gekochte, SPL transient designer 2 bij mij aan de deur geleverd.

in advertentie stond vermeld: in nette staat. (meegeleverde stroomkabel was een totaal verkeerde niet passende mini stekker!)

de meeste linkse knop voelde anders aan en had geen centre detent (klikje bij nulstand).
ik hoorde iets rammelen in het apparaat en heb het opengemaakt.

potmeter/knop bleek jaren geleden vervangen te zijn door totaal verkeerde pot. weerstand waarde zal wel kloppen hoop ik dan.
zie foto.

ik heb het apparaat nu nodig voor werk en dacht aan gedeeltelijke terugbetaling. maar vind het moeilijk te bepalen hoeveel redelijk zou zijn.
ik heb 350 euro betaald. wat volgens mij al tegen maximum aanligt.

wie weet goede raad over wat in deze situatie redelijk zou zijn ?

Attachments

• DSCF3584.JPG
    DSCF3584.JPG
    146,6 KB · Bekeken: 185
Als je het zelf kan fixen en 100 euro ofzo terug krijgt?
Als je het echt niet fair vind gewoon terug sturen. Als het met paypal, ebay, reverb is gedaan.

ik kan natuurlijk altijd terugsturen en geld terug krijgen. het is via een winkel.

ik vind het alleen fair als ik voor een degeljke reparatie een terugbetaling zou krijgen.
ik ga niet zo'n hoge prijs betalen voor iets wat lullig is gerepareerd. die centre detentie
is best belangrijk. die ene knop bestuurd ook nog eens het andere kanaal als je ze link-ed.

100 euro is dan waarschijnlijk wel redelijk. ik ben alleen bang dat ze (ik wacht nog op antwoord)
zelf ook niet weten wat de waarde is en wat reparatie zou kosten en dus op particulier me met wat tientjes
proberen te paaien.

In zo een situatie leg ik voor of ik krijg 100 euro terug of ik stuur hem terug.
Meestal stemmen ze bij mij in met een terug betaling.

Als het tegen t max aanligt gewoon geld terug en n goeie zoeken, toch. En ze mogen verzend helemaal betalen

Als je zoiets voor je werk nodig hebt, zou ik liever nieuw, of bij een bedrijf dat kennis heeft van dit soort zaken kopen.
Indien je hem zelf niet kan repareren zou ik hem gewoon terugsturen en gaan zoeken naar een goed exemplaar.

dank..maar mijn vraag is slechts en alleen:
wie kan zeggen wat een redelijk bedrag zou zijn om te minderen in de aankoopkosten?

de hoe ,wat en waarom? weet ik zelf wel...dat zijn persoonlijke afwegingen en daar kom ik zelf wel uit.
maar ik dacht zelf ook al aan iets in de buurt van 100 euro, dus daar doe ik het maar mee.

ik zal nog wel even vermelden hoe dit is afgelopen!

100 euro kan je altijd proberen af te dingen, ik zou dan uitgaan van kosten bij een reparateur en niet van het feit dat je het zelf kan repareren.Ik neem aan dat dit probleem niet bij aankoop vermeld was, dus als je het niet erg vindt om zelf te rommelen zou ik dat bedrag voorstellen.

ja, ik ga voor de 100 euro!

gerammel van binnen was los stukje plastic, verder geen extra ellende hoop ik.
al zou ik het zelf repareren, dan loop ik wel risico dat het mis kan gaan. als je het laat doen
dan is de reparateur denk ik verantwoordelijk,
dus logisch als ik teruggave krijg voor professionele reparatie en de verzendkosten
die daar bij komen.
Is ook nog maar de vraag of het type potmeter te krijgen is. met center detent ,waardes en die past.
nu heeft iemand er de eerste beste pot in gestopt die hij voorhanden had en eigenlijk niet voldoet.

hopelijk komt dit tot een goed einde !

Vergelijkbare discussies

Back