Nieuwe verdieping met mini-studio's bij de Willem Twee Studio's

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Vandaag was de onofficiële opening van de nieuwe verdieping van de Willem Twee Studio's in Den Bosch. En een delegatie van het SF mod-team was uitgenodigd om alvast eens een kijkje te nemen hoe het geworden is. Op de 1e verdieping zijn nog steeds de ruimtes waar de Studio 1 (gevuld met analage test en meetapparatuur uit de jaren '50 en '60) en Studio 2 (met allerlei vintage synths zoals de ARP 2500 en EMS VCS3) bevinden. Een verdieping hoger zijn nu 5 nieuwe 'mini-studio's' gemaakt met een combinatie van instrumenten welke overeenkomen met een deel van Studio 1 of 2.

Deze werkplek is bv opgezet om als soort van opstapje te fungeren voor het werken met de apparatuur uit Studio 1, omdat die nogal intimiderend voor beginners kan zijn:

1734813110872.png

Er is een fijn Roland hoekje met Juno-106, SH-101, TB-303, TR-606 (en een Yamaha)

1734813133244.png

Een heerlijk Korg MS hoekje (ik heb al aangegeven dat eigenlijk de MS-10 die in opslag staat er nog bij zou moeten!):

1734813158194.png

Een plekje met de nieuwe TINRS Feniks IV en Prophet 600:

1734813191551.png

PPG Wave met sequencer, Moog Rogue en Korg 770 hebben ook hun plaats gekregen:

1734813225964.png

Alle werkplekken zijn uitgerust met een Tascam Model12 zodat je makkelijk je laptop aan kunt sluiten en direct aan de slag kunt.

Het ziet er allemaal erg fraai en inspirerend uit in ieder geval! Er is ook gesproken over om in de toekomst 1x per maand een vrije inloopavond te houden als een soort ontmoetingsplek en om samen wat te jammen. Maar dat moet nog verder vorm krijgen. Uiteraard hebben we ook nog even gesproken over de SF Meet, we gaan kijken of we die in de loop van volgend jaar weer bij de WTS kunnen gaan houden. Dat zal waarschijnlijk wel pas na de officiële opening van de nieuwe verdieping in maart zijn. Maar het is in gang gezet...

Ik hoop maar dat het gebouw stevig genoeg is om al die loodzware apparatuur te dragen!

Ja en je mag er op t einde vd dag eentje meenemen

Prachtig alles bij elkaar, veel plezier en succes in de Willem Twee Studios.

Inmiddels heeft Willem-Twee Studio 3 in gebruik genomen. In de agenda van Willem_twee staan nu sessies gepland op elke 2e donderdag van de maand voor producers tot 30 jaar.

"Vanaf aankomende maand openen we iedere 2e donderdag van de maand onze Studio 3 voor jonge producers en muzikanten. Zowel beginnende als ervaren makers van elektronische muziek zijn welkom om met de unieke 70s en 80s instrumenten te werken, hun creaties te laten horen of van elkaar te leren. Toegang tot 30 jaar is gratis en vergeet je USB of laptop niet voor eventuele opnames"

Tot 30 jaar. Dat is ook al zo bij Trix, maar bij hen zelfs voor alles.

Ik had Trix gevraagd wat die slogan tegen uitsluiting discriminatie en rascisme net inhield maar ze hebben t niet begrepen, las ik tussen de regels in het antwoord.

Ik bekijk het van de positieve kant. Willem-Twee studio's probeert het aanbod aan synthesizers toegankelijk te maken voor de nieuwe generatie.
Dat vind ik juist een compliment waard.

Verder zie ik dat ze nieuwe cursussen geven:

Back