Ik las net dit bericht:
www.musicradar.com
AI vertaling:
Ik gebruik de Komplete Kontrol, heb nog ergens een Maschine in de kast liggen en gebruik van Komplete vooral Kontakt veel dus ik hoop dat deze producten/productlijnen in elk geval overeind blijven, al is het bij een nieuwe eigenaar. Er zijn ook nog wel wat plugins van Plugin Alliance en Brainworx die ik regelmatig gebruik. Afwachten...
Native Instruments is in preliminary insolvency
An administrator has been appointed for the brand behind the likes of Maschine, Traktor, Massive and Kontakt, according to reports
AI vertaling:
Native Instruments bevindt zich in een voorlopige insolventieprocedure, volgens documenten die zijn gepubliceerd door Create Digital Music . Volgens dat bericht is er een bewindvoerder aangesteld die verantwoordelijk zal zijn voor de herstructurering van het bedrijf en de eventuele verkoop van bestaande activa.
Het Duitse muziektechnologiebedrijf, bekend om baanbrekende producten zoals Maschine, Massive, Traktor en Kontakt, heeft de afgelopen tien jaar talloze veranderingen doorgemaakt. Tussen 2019 en 2020 beleefde het bedrijf een turbulente periode met ontslagen, een reorganisatie en kritiek van ex-medewerkers .
In 2020 traden Daniel Haver, medeoprichter en CEO van het bedrijf, en Mate Galic, Chief Innovation Officer en President, terug uit hun leidinggevende functies. Dit markeerde het begin van een periode van verschuivingen in leiderschap en structuur binnen het merk. Sinds 2021 heeft investeringsmaatschappij Francisco Partners een meerderheidsbelang in Native Instruments.
In die periode heeft het bedrijf ook twee belangrijke softwaremerken overgenomen: iZotope – bekend van producten als Ozone en RX – en Plugin Alliance. De merken werden aanvankelijk samengevoegd onder de overkoepelende merknaam Soundwide, voordat ze allemaal onder de merknaam Native Instruments werden gebracht.
Op het moment van schrijven is het onduidelijk wat dit alles zal betekenen voor de klanten, producten of medewerkers van Native Instruments. Het is ook onduidelijk welke gevolgen dit zal hebben voor de merken die eigendom zijn van Native Instruments – iZotope, Plugin Alliance en Brainworx.
Zowel iZotope als Native Instruments produceren productlijnen waar veel producers en muzikanten dagelijks op vertrouwen, zoals de Kontakt-samplebibliotheken, de RX-postproductietools, de DJ-bibliotheek van Traktor of het Maschine-ecosysteem. Gebruikers zullen begrijpelijkerwijs graag willen weten of deze producten ook in de toekomst ondersteund zullen worden.
Ondanks de turbulentie in de managementstructuur hebben Native Instruments en iZotope de afgelopen jaren een aantal uitstekende producten uitgebracht. We waren aangenaam verrast door zowel de nieuwste versie van NI's Traktor DJ-software als de onlangs uitgebrachte MX2-controller .
Onlangs heeft Native Instruments zijn geliefde softsynth Absynth, die zich uitstekend leent voor het creëren van sfeervolle soundscapes, nieuw leven ingeblazen. Andy Price van MusicRadar omschreef de nieuwe versie als "een spectaculaire, onverwachte comeback die rechtstreeks het hart van de moderne geluidsontwerper raakt."
We houden u op de hoogte zodra er meer bekend is over de toekomst van het bedrijf en zijn producten. Gezien de rijke geschiedenis van het bedrijf, de geliefde muziekinstrumenten en de vele hardwerkende medewerkers, hopen we op een positieve oplossing voor alle betrokkenen.
We hebben contact opgenomen met Native Instruments voor een reactie.
Ik gebruik de Komplete Kontrol, heb nog ergens een Maschine in de kast liggen en gebruik van Komplete vooral Kontakt veel dus ik hoop dat deze producten/productlijnen in elk geval overeind blijven, al is het bij een nieuwe eigenaar. Er zijn ook nog wel wat plugins van Plugin Alliance en Brainworx die ik regelmatig gebruik. Afwachten...