Endless Hum Youtube release en nieuwe richting

nomore

Lintage Vid
Er zit een lange en een korte versie aan dit verhaal :D

De korte versie is dat vanaf vandaag mijn nieuwe EP - The Curious Incident op Youtube staat, onder een frisse naam, Endless Hum die ook de inleiding is voor het lange verhaal.

Al nu zo'n 30 jaar ben ik in meer of minder intensiviteit bezig met muziek maken. Na omzwervingen in drum&bass, electro en daarna meer techno-georienteerd heb ik altijd veel lol gehad aan het blijven leren en mezelf ontwikkelen. Dit heeft na Corona een vlucht naar voren genomen. Veel tracks gemaakt maar ik merkte gaanderweg dat ik steeds minder echt de motivatie kon opbrengen om echt dagen en dagen aan hetzelfde te werken met vaak overgeproduceerde tracks, technisch misschien wel goed, maar voor mij was dan de mojo er vaak uit.

Tussendoor bleef ik altijd wel experimenteren met drones, weirde fx en glitchy geluiden. Ik zag dat altijd als een beleiding bij videoart, maar dan zonder video, en dat laatste heb ik nu ook weer opgepakt. Heel lang geleden heb ik ook al samen met video artists samengewerkt en voor mij is het de perfecte symbiose. Ook hierdoor ben ik weer anders tegen muziek aan gaan kijken, zonder hokjes of beperkingen.

Oftewel, er is het afgelopen jaar veel samengekomen en om hier ook daadwerkelijk iets mee te doen heb ik dit Youtube kanaal aangemaakt. De naam 'Endless Hum' slaat ook op de imperfectie, en de tracks hebben ook dat lo-fi karakter. Ik werk veel met Tape en oud spul, juist de imperfectie en onvoorspelbare is wat ik probeer na te streven en dit is best bevrijdend.

Dus bij deze:
Endless Hum - The Curious Incident EP

Back