Modules Cwejman

wowa-cwejman-modular-synthesizer-e1612138693728.jpg

Wlodzimierz (Wowa) Cwejman, de oprichter en hoofdontwerper van Cwejman Music, overleed in januari 2021. Ondanks zijn overlijden blijft het bedrijf actief in de productie van Eurorack-modules. Sindsdien zijn er nieuwe modules uitgebracht, je kunt pre-orderen via o.a. Schneidersladen.

Cwejman staat bekend om zijn hoogwaardige analoge muziekinstrumenten en apparatuur, ergonomisch ontwerp en ik neem het aan zonder dat ik ooit een module heb durven openmaken dat deze Manhattan style en zeer goed parasitair afgeschermd zijn. Of dit ook bij de nieuwe lijn doorgezet wordt weet ik niet. De productie gaat door, maar de beschikbaarheid kan beperkt zijn vanwege de zorgvuldige productieprocessen en de hoge vraag.

Beschikbare modules:

- VCO-2RM
- DFA-2
- RES-4
- MBC-3

Pre-order:

- BLD-2
- VM-1S
- SM-1
- MMF-2

Last edited by a moderator:
Hier een grote fanboy van Cwejman, zowel de modules als z'n synths.
Z'n service was ook altijd top.

Nu ik er over nadenk. De Meester is overleden en de modules zijn wederom duurder.. en dat terwijl Cwejman himself geen inkomen meer nodig heeft hmmm.

Nu ik er over nadenk. De Meester is overleden en de modules zijn wederom duurder.. en dat terwijl Cwejman himself geen inkomen meer nodig heeft hmmm.
Geldt ook voor Moog, Dave Smith, Alan Pearlman.
Die synths zijn destijds blijkbaar ook niet tegen kostprijs beschikbaar gekomen. Wat zou jouw verklaring hiervoor zijn ?
Lees het graag.

Nou zn ex vrouw Maho krijgt zijn deel nu gok ik die was destijds ook betrokken. Gaat mij verder niet aan. Maar ik ga ervan uit dat alles gestroomlijnder zou kunnen nu. Zeker het zover ik kan zien geen nieuwe maar in nieuw jasje modellen zijn. Verder dikke aanrader hoor..

Wat verwacht jij dan? Dat alles na het overlijden van de grondlegger tegen kostprijs beschikbaar moet zijn? Dat bedrijf is na zijn overlijden gewoon voortgezet en ze willen geld blijven verdienen. Niks meer, niks minder.

Ik heb het woord kostprijs niet in de de tekst opgenomen hoor. Ik doe alleen een observatie.

Raar dat de Albert Heijn niet goedkoper is geworden ook sinds Albert overleed in 1945. 🤔 En sinds Enzo's verscheiden had ik ook wel een cheapo Ferrari gelust nu ik erover nadenk. 🏎️

Laatst gewijzigd:
het is bekend (of blijkbaar niet) dat de kwejman modules kwalitatieve componenten bevatten,er zitten that vca's in bvb en die zijn laatst heel duur geworden.

Je kan goedkopere versie kopen (destijds toch,ook diy) van bouwer L-1 ,dat zijn (velen van zijn designs in begin toch) 1/1 ckwejman copies.

Raar dat de Albert Heijn niet goedkoper is geworden ook sinds Albert overleed in 1945. 🤔 En sinds Enzo's verscheiden had ik ook wel een cheapo Ferrari gelust nu ik erover nadenk. 🏎️

Nou albertheijn is tegenwoordig gewoon oplichting @Nap. Als je dat niet doorhebt zou ik adviseren om zelf gewoon bij de boer/slager/bakker te gaan bestellen. Ik doe dat zo veel mogelijk en mijd AH als de pest. Ook ivm al hun Unilever shit. Of lekker een liter verse sinaasappelsap persen 😂 super
Wat betreft dure auto’s ook dat is oplichting en de dealers lachen je gewoon uit als je na de vip borrel toch die upgrade besteld. Ik heb alles wel zo’n beetje gezien boys. Vintage mag ook heus duur zijn ivm onderhoud.

Ik vind het kopen van mooie dure gear heus geen oplichting of dat het tegen kostprijs moet. Maar That vca’s zijn gewoon betaalbaar ik heb ze hier liggen.

Apart dat ik als topic opener niet kritisch mag zijn op de prijs van een re-issue van modules die ik allemaal gebruikt en of getest heb ook de S1-Mk2. Mijn studio maat had alles jaren in de studio staan. Ik kon daardoor andere modules kopen. En wisselde we soms.

Ik heb deze post alleen maar gepost uit respect voor het mooie werk en geluid wat eruit komt. Maar ja ze zijn dus niet echt zeldzaam meer.. wie weet hoeveel er op de markt komt?

L-1 en ACL zijn idd ook mooi. Al heb ik zelf nooit L-1 gehad maar wie weet nu ik diy doe.

That vca’s zijn gewoon betaalbaar ik heb ze hier liggen.
1 stuks wel ja,maar als er een stuk of 4 in zitten en nog een hoop OPA op-amps en enkele THAT300P's loopt de prijs wel erg op,dus 50 of 100 euro meer per module is helemaal normaal gezien de prijsstijging van al deze componenten heel erg opgelopen is.

Ik herhaal de cwejmans zitten vol dure chips,het zijn de best electronisch kwalitatief gedesigde modules op de markt (dat staat los van hoe iemand ze goed of slecht vind klinken).

Je kunt ook gewoon toegeven dat je eerdere opmerking misschien niet zo heel slim was in plaats van je verder in te graven.

Je kunt ook wat minder dwingend zijn, mensen de ruimte geven om eventueel onhandige opmerkingen op een forum te maken en gewoon doorgaan met je leven.

Denk als iedereen goed leest er verder alleen maar lof is hoor ik snap het op de persoon aanvallen nooit zo. :/

Je kunt ook gewoon toegeven dat je eerdere opmerking misschien niet zo heel slim was in plaats van je verder in te graven.

Ik zit hier niet om eerst alles met ai of boeken uit te zoeken en daarna hier slim te doen. Ik zit hier juist voor het tegenovergestelde. Nou 70/30 dan..

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back