[Synth-Pop] The Lost Cassette

Rutger

Continuous Learning
Eerste track van het jaar uitgewerkt waarin ik een aantal dingen wilde proberen.
Ik zeg bewust uitgewerkt en nog niet af :) Links en rechts in ieder geval nog wat betere overgangen erin.

Probeersels:
- Samples van een drum machine die ik nog niet heb gebruikt, de Korg DDD-1
- De welbekende solid/lately bass
- Een Cassette plugin op de master bus, heeft veel impact op de sound!
- 1176 plugin op de drum bus.

Die drums klinken lekker klef. De lead zou wat meer galm mogen hebben voor mijn smaak. Geldt ook voor het geluid vanaf 1:33, dat ik verder qua melodie niet helemaal lekker bij de rest vind passen. Het is (in tegenstelling tot dat eerdere melodietje) m.i. te weinig catchy om het zo vaak te herhalen. De opbouw kan ook nog wel iets meer uitgewerkt: om op 3:36 gewoon weer terug te komen bij de al overgebruikte loopjes vind ik wat zwak. Maar de drums bevallen me wel, de bas zou nog wel wat prominenter mogen.

Die drums klinken lekker klef. De lead zou wat meer galm mogen hebben voor mijn smaak. Geldt ook voor het geluid vanaf 1:33, dat ik verder qua melodie niet helemaal lekker bij de rest vind passen. Het is (in tegenstelling tot dat eerdere melodietje) m.i. te weinig catchy om het zo vaak te herhalen. De opbouw kan ook nog wel iets meer uitgewerkt: om op 3:36 gewoon weer terug te komen bij de al overgebruikte loopjes vind ik wat zwak. Maar de drums bevallen me wel, de bas zou nog wel wat prominenter mogen.
Je legt de vinger precies op de zere plek! Ik heb precies over die synth die er in de break inkomt lang getwijfeld en nu maar besloten om deze alleen in de breaks te laten.
Bass synth wat harder en wat meer reverb op de synths. Ook een riser toegevoegd en de bridge een klein beetje aangepast.

Hierbij de aangepaste versie en dank voor de feedback allen!

Back