Loopcloud/Splice - Dance - We Go Hard

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Nog eens bezig geweest aan 1 van de loopcloud/splice tracks die ik heb gemaakt. Deze keer heb ik op elke track neutron 4 gezet waardoor de klank denk ik beter word.
Dan heb ik neutron ook nog op de masterbuss gezet en daarachter Landr Mastering Pro.
Ik twijfel nog tussen dat of Ozone 11 Advanced, kan dus nog veranderen.

Ik ga gewoon de audiofile vervangen met hoe het was en ineens alles uploaden op Soundcloud dat ik al heb. Zal over de komende dagen/weken hier een track delen.
Binnen een 5-10 minuten is die versie geupload. Ga dan ook die van Succes uploaden.

Enige voordeel daaraan is dat die in 192 khz zijn gemastered en ik denk toch wel dat dat iets doet aan het geluid. Ben eigenlijk contenter van de oude tracks dan van de nieuwe. Die klonken te clean vond ik.

Laatst gewijzigd:
Klinkt dit niet vele beter? Ik heb eens alles eraf gesmeten van neutron en ozone en gewoon handmatig de volumelevel van de masterbuss tot -1 gedaan. Er staat qua effecten dus enkel reverb en delay op iedere track.
Het klinkt nu wel stiller en minder impactvol maar ik vind het geluid op zich vele malen beter. Dat is eigenlijk normaal sinds ik in Neutron en Ozone de A.I. gebruik en totaal niet weet wat ik doe.

Ik wilde oorspronkelijk proberen de tracks beter te maken maar merkte bij het masteren op dat de intro dan luider word omdat daar minder instrumenten tegelijk opstaan. Ik moest zo dus altijd men mix nog bewerken om met de master te passen.

Ik vermoed dat dit iets met compressors heeft te maken, sinds die naar mijn weten de volumes gelijk zetten. Maar dat doet dus dingen met de mix van volumelevels van iedere track en dat is niet goed. Ik heb simpelweg te weinig kennis over deze zaken.

Ik denk dat het misschien beter is ze gewoon achterwege te laten. Ik heb hierbij een mp3 gedeeld van dit nummer zonder neutron en ozone op.

Ook heb ik een beetje met panning gewerkt op enkele tracks.

Attachments

• We Go Hard.mp3
    6,4 MB
Laatst gewijzigd:
Nieuwe versie zonder Neutron en Ozone. Alle tracks qua volume op elkaar afgemixed en zo dicht mogelijk bij -1 db eindigen.
Het klinkt dus stiller dan de andere versie omdat ik het niet gemastered heb, maar om de ene of andere reden denk ik dat het toch beter klinkt.
Ik heb de andere versie ook nog online laten staan momenteel. Als ik verder ga via deze weg en de nieuwe versies heb gedeeld zal ik de vorige weg doen
als blijkt dat de nieuwe versies beter zijn.

Back