Impulse response stompbox?

Dorian Urac

Aaaaaarrghhhhh!!!
Weet iemand hier of er ook een extreem simpele stompbox bestaat waar je je eigen IRs (Impulse Response) op kunt laden, met verder zo min mogelijk menu’s, effects en gedoe? Hoeft niet eens een EQ op te zitten. Liefst dat je zo’n 10 of meer IR’s kunt uploaden (bijv. via USB), die hij bewaart in slots en waar je doorheen kunt scrollen, liefst zelfs via een draaiknop i.p.v. een schermpje.

Zou leuk zijn als ik op m’n bas & gitaar pedalboard zoiets heb zitten voor simulatie van m’n favoriete cab simulations. Ik doe het nu met Overloud TH-U (VST) via de computer, maar ik wil soms ook met m’n favo gitaargeluid spelen zonder altijd maar die Mac ertussen.

Of bestaat zoiets helemaal niet?

Liefst ziet het er niet ingewikkelder uit dan bijgevoegd plaatje, want dan snap ik het zelfs 8o) :D

360_F_209991052_R8Q5T0smIajqQDNefPfPaI8Ppmu7Nore.jpg

Laatst gewijzigd:
Zijn er meerdere maar mooiste is zover ik weet van Tastychips

+1
Ik heb deze.
Deze kan 2 - Ir's van 22 sec ofzo laden waar andere maar een paar seconden kunnen.
De sound is niet gelimiteerd to CAB, maar ook effecten, reverbs, hardware apapraten, mic etc.
Heel mooi vind ik bv een IR van een viool body, 2 daarvan en dan gitaar erdoor heen.

Echt een aanrader omdat het de enige IR loader is die 2x 22 seconden kan laden en daarmee kun je bv super realistische reverbs en mooie FX mee doen.

Misschien is dit wat je zoekt?
Die ziet er inderdaad precies zo eenvoudig uit als waar ik blij van word. Met gitaarspelen ben ik stiekem best wel punk; niet teveel knoppen en gewoon snel spelen zonder getweak en gedoe met menu's :)
Zijn er meerdere maar mooiste is zover ik weet van Tastychips

Thanks! Ziet er al wat ingewikkelder uit, maar misschien lijkt dat maar zo. Ga me erin verdiepen.

Ik zag zelf net nog naar aanleiding van de Baxshop link deze, leek me ook eenvoudig in gebruik:

Laatst gewijzigd:
Ben eigenlijk benieuwd of er nog verschil in geluidskwaliteits in zit als je met je eigen IRs werkt. Ik bedoel, IRs zijn voorgebakken toch, dus dan maakt het wellicht niet uit op welk device je het uploadt, zolang dat apparaat de IR maar kan lezen, ehhh... toch...?

Ben eigenlijk benieuwd of er nog verschil in geluidskwaliteits in zit als je met je eigen IRs werkt. Ik bedoel, IRs zijn voorgebakken toch, dus dan maakt het wellicht niet uit op welk device je het uploadt, zolang dat apparaat de IR maar kan lezen, ehhh... toch...?

Ik heb zelf geen HW bak voor IR’s maar m’n kilohearts convolver plugin kan behoorlijk tweaken.

ja als het alleen om cabinets gaat lijkt me dat een goede optie.
Zie alleen niet hoe lang de IR kan zijn.

Die Tasty chips is een stuk duurder en kan ook IR's voor je maken.
Ik doe zelf veel met 2 amps en de tasty chips integral is stereo en kan 2 IR's voir en achtergrond.
Zelf nog geen IR's gemaakt. maar zal daar wel aan gaan. Zal die terzijner tijd wel delen.
Als je me pingt en de max IR lengte verteld anders vergeet ik het.

Fender Princeton Reverb II, met spring en korg stage echo. daar daan een aantal sounds mee en verschillende mics...

Oef daar kun je al een hoop sounds mee maken.

Op AliExpress zag ik ook iets dergelijks een tijdje geleden. Uiteindelijk een Lone6 HD500x gekocht. Geen import mogelijkheden voor IR maar voor mij genoeg andere opties

Back