Bitwig Connect

Net aangekondigd voor de NAMM - Bitwig Connect 4/12. Dit ziet er zeer interessant uit als je het mij vraagt:

Bitwig-Connect_2501_Top-View-LG-HD.png

Specificaties:
  • USB-C/USB-2-poort voor data- en busvoeding
  • 1 MIDI-ingang en 1 MIDI-uitgang
  • 1 speciale 6,3 mm stereo hoofdtelefoonuitgang
  • 6 x 6,3 mm TRS volledig gebalanceerde lijnuitgangen
  • 1 volledig gebalanceerde 6,3 mm TRS lijningang of hoge-impedantie instrumentingang
  • 1 combo XLR / 6,3 mm TRS-poort: microfoonvoorversterker met hoge versterking en 48 volt fantoomvoeding / volledig gebalanceerde lijn- of hoge-impedantie instrumentingang
  • 6 x 3,5 mm TS DC-gekoppelde mini-jackpoorten voor audio/CV: 2 ingangen, 4 uitgangen
  • RGB-led's voor nauwkeurige invoer- en uitvoermeting
  • 360°, hoge resolutie en aanraakgevoelige draaiknop
  • Geïntegreerde monitorbedieningsknoppen
  • DAW-transportbedieningen
  • Modusknoppen voor snelle toegang tot instellingen
  • Innovatieve integratie met Bitwig Studio
  • Opnemen en afspelen tot 192 kHz
  • AKM-converters voor alle ingangen en uitgangen
  • Compatibel met macOS / Windows / Linux
  • Speciale ASIO-driver voor Windows
  • Ondersteunt MCU-protocol voor DAW-transportbesturingen
  • Bus-powered klasse-compatibel USB 2-apparaat
  • Volledig metalen behuizing
  • Afmetingen: 20,7 (B) x 16,3 (L) x 5,9 (H) cm
  • Gewicht: 1,45 kg
Bitwig Connect 4/12 verschijnt in het voorjaar van 2025. Pre-orders worden binnenkort aangekondigd.

Meer info: Bitwig Connect | Bitwig

Ik vind die sockets op de bovenkant een beetje rare formfactor.

Had ook liever meer ingangen dan uitgangen gezien eigenlijk ..

Mm.. ik had vroeger een Expert Sleepers ES-8, nu is er ook een ES-9..
Als Bitwig een paar i/o meer had gedaan was het minder te weerstaan.. nu gewoon leuk ding. Maar mensen die tevreden zijn met hun audio interface gaan niet zo snel switchen. Dit is wellicht wel leuk voor beginners met modular, bitwig en of opzoek naar vervanging van hun 5 jaar oude geluidskaart

Mm.. ik had vroeger een Expert Sleepers ES-8, nu is er ook een ES-9..
Als Bitwig een paar i/o meer had gedaan was het minder te weerstaan.. nu gewoon leuk ding. Maar mensen die tevreden zijn met hun audio interface gaan niet zo snel switchen. Dit is wellicht wel leuk voor beginners met modular, bitwig en of opzoek naar vervanging van hun 5 jaar oude geluidskaart

Zit hier met een 20 jaar oude kaart :/ Ik vind het gemis aan adat wel een dingetje met deze, stel je hebt al een ES8 (zoals zoveel eurorack gebruikers hebben denk ik), dan kun je dus zonder adat niet eenvoudig switchen.

20 jaar oude geluidskaart klinkt heerlijk, lekker alles classic houden, geen updates etc etc.. met de expertsleepers floating ring kabels en verstandig audio to cv kom je ook en eind hoor. Iets meer uitzoeken zodat niks kapot kan.

20 jaar oude geluidskaart klinkt heerlijk, lekker alles classic houden, geen updates etc etc.. met de expertsleepers floating ring kabels en verstandig audio to cv kom je ook en eind hoor. Iets meer uitzoeken zodat niks kapot kan.

Nou, de laatste PC drivers waren voor windows vista, met wat omwegen nog aan de praat gekregen in win'10, maar win'11 is denk ik net een stap te ver. Het spreekt wel voor die converters (van de emu1820m) dat die nog stand houden anno nu. Voor budget overstap heb ik een fireface overwogen, maar die zijn OOK 20 jaar oud. Dus het is wel tijd voor echt een nieuwe.

Ik ben heel tevreden over SSL12 hier kun je de 2 stereo headphone out ook als 4cv/gates toewijzen.

Maar al met al mooie ontwikkelingen bij bitwig. Start knop ook wel handig..en Linux!!

Laatst gewijzigd:
Ik heb de Bitwig Connect sinds gisteren en hij is heel tof! Mijn Arturia audiofuse rev2 was al een tijdje letterlijk naar de knoppen (volumeknop stuk) dus mooi moment om hem te vervangen. Wat me als eerste op valt aan de connect is de bouwkwaliteit, het is een zwaar apparaatje voor dit formaat en de draaiknop voelt premium aan. De bitwig integratie is super, vooral voor sound design, want elk knopje waar je muiswijzer op staat kan je met de grote draaiknop besturen, ook in VST instruments (al getest in serum 2), dus het apparaatje links en rechts met de muis is de beste opstelling. Op de bitwig devices kleurt de rand om de knop dezelfde kleur als het knopje in bitwig, dat zijn toch wel leuke details vind ik, ook al heb je daar niet veel aan. De scroll optie is ook heel mooi, zoomen en scrollen gaan heel makkelijk. Verder heeft het voor mij alles wat nodig is, ik heb maar 1 hardware synth, die ga ik nog proberen maar het schijnt ook zo te zijn dat je op mac of linux de bitwig connect samen met een andere audio interface kan gebruiken, zodat je dus meer aansluitingen hebt. Ik ben in ieder geval blij met de aankoop.

Back