Orkestraal klinkende, melancholisch nieuwe track: "So Long, Forevermore"

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Na een periode van anderhalf jaar van ernstige, medische problemen ben ik genoodzaakt om mijn meer als 33 jarige carrière als IT infrastructuurmedewerker af te sluiten. Op mijn bijna 58ste ga ik gedurende één jaar loopbaanonderbreking voltijdse dagstudies aan om nadien een volledig nieuwe weg in te slaan.

Dit zorgde ervoor dat een gevoel van melancholie mij bekroop wat zich op zijn beurt vertaalde in deze nieuwe, gevoelig klinkende track. De titel "So Long, Forevermore" (vrij vertaald: Vaarwel, voor altijd) slaat op dat afscheid van mijn oude carrière.

Hoofdrolspelers van dienst zijn (meeste patches zelf geprogrammeerd, behalve samples uit de EMU):

Montage:
  • Piano
  • CS 80 bas
  • Cello orkest
  • Twee types van fluiten
  • Harp glissando
  • FM belletjes
  • Powerchord
Kronos:
  • Multistrings
  • Drie verschillende patches van koren
  • Rhodes e-piano
  • Extra piano voor "speelse" de figuurtjes
  • CS 80 Brass
  • Belltree
  • Celeste
  • PolySix patch

Emulator E4 XT Ultra:
  • 2 maal solo viool, elke apart gepanned voor aanvullende melodielijnen
  • Windchimes
  • Symfonische percussie
  • Breath Choir
  • Vibrato dwarsfluit
  • Hobo
  • Hoge multistrings

Access Virus C:
  • Noise generator
  • 2 Leads, apart gepanned en met verschillende FX
  • Sync Pluck patch

Roland D20:
  • Warm Pad Octave

Gesequenced met 2 Akai MPC Live 2's en de Kronos
Veelvuldig gebruik gemaakt van volume- en panautomatisaties via CC 7 en CC 10

Knap gemaakt! Beetje Kitaro sfeer. Ik mis (voor mij persoonlijk, jouw bedoeling kan iets heel anders geweest zijn natuurlijk, want ik kan me best voorstellen dat je het net wat ingetogen wou houden) een iets explicietere leadklank waardoor je de melodie beter onthoudt, zoals bv de Kitaro minikorg om maar bij diezelfde vergelijking te blijven.

Leuk om te zien dat je er een berg Emulator bij gebruikt.

Hola Danny,

Voor mij is het TOP :okdan:
En veel geluk en gezondheid In nieuwe ingeslagen weg.

Groeten van Andreos:)

Knap gemaakt! Beetje Kitaro sfeer. Ik mis (voor mij persoonlijk, jouw bedoeling kan iets heel anders geweest zijn natuurlijk, want ik kan me best voorstellen dat je het net wat ingetogen wou houden) een iets explicietere leadklank waardoor je de melodie beter onthoudt, zoals bv de Kitaro minikorg om maar bij diezelfde vergelijking te blijven.

Leuk om te zien dat je er een berg Emulator bij gebruikt.
Het is nu net niet mijn bedoeling geweest om een duidelijke melodie naar voren te schuiven maar eerder een melodische sfeer weer te geven. Het geheel is trouwens ontstaan als een pianostuk ... maar ik ben nogal enthousiast geweest met andere geluiden te layeren zodat de piano meer naar de achtergrond verdrongen is.

De EMU is en blijft een héél belangrijk instrument binnen mijn setup.

Hola Danny,

Voor mij is het TOP :okdan:
En veel geluk en gezondheid In nieuwe ingeslagen weg.

Groeten van Andreos:)
Dankjewel Andreos :halleluja

Zeer mooi, rustig en kalmerend. Zeer fijn als achtermuziek in de winkel ofzo.

En denk maar zo: 'één deur dicht, andere deur open'

Succes ermee!
Dankjewel maar ik moet nog eerst een jaar les volgen vooraleer ik die andere deur tegen zal komen 😉 . Ben eens benieuwd of ik nog kan wennen aan schoolse toestanden :dubbel: .

Voor de rest is weeral precies maar weinig interesse in deze track 😕

meestal komen de reacties wat later, geen nood!
20 jaar geleden werd op dit forum iedere track de nodige aandacht gegeven met makkelijk 20+ reacties.
Sinds ik in 2019 opnieuw actiever ben, lijk ik wel om reacties te moeten bedelen. Dat werkt niet echt motiverend, zeker niet omdat dit de plaats is waar dit soort muziek enige kans op waardering zou moeten krijgen.

Maar soit, ik wacht af.

Knap gemaakt. Mooie klanken en goed gemixt. De laatste 30 seconden muziek zijn ook een goed geslaagd slot. Dat hoor je bijna nergens meer.

Wel een beetje glad of zoetsappig, al hoort dat ook wel een beetje bij het genre (af en toe houd ik er wel van). Maar verder gewoon vakwerk.

Knap gemaakt. Mooie klanken en goed gemixt. De laatste 30 seconden muziek zijn ook een goed geslaagd slot. Dat hoor je bijna nergens meer.

Wel een beetje glad of zoetsappig, al hoort dat ook wel een beetje bij het genre (af en toe houd ik er wel van). Maar verder gewoon vakwerk.

Dankjewel voor dit mooie commentaar. Wel grappig dat, wanneer er een gevoelige melodie gebruikt wordt, het afgeschilderd wordt als "zoetsappig". Precies of muziek met emoties niet echt een positiefve connotatie mag hebben ;-).

Laten we niet doen of emoties in muziek voorbehouden is aan muziek met 'gevoelige melodieën'. Blues of punk zou ik door de bank genomen bijvoorbeeld ook niet als gevoelig omschrijven, maar het stikt wel van de emotie.

Dit soort muziek (als we dan toch lekker aan het generaliseren zijn :)) schuurt gewoon niet tot nauwelijks. Dat noem ik dan glad of zoetsappig. En dat staat verder los van de kwaliteit, wat mij betreft.

Klinkt weer goed hoor. Mooi stuk.
Hopelijk gaat het met de gezondheid de goede kant op en komt er daarmee meer van dat moois deze kant op :)

20 jaar geleden werd op dit forum iedere track de nodige aandacht gegeven met makkelijk 20+ reacties.
Sinds ik in 2019 opnieuw actiever ben, lijk ik wel om reacties te moeten bedelen. Dat werkt niet echt motiverend, zeker niet omdat dit de plaats is waar dit soort muziek enige kans op waardering zou moeten krijgen.
De wereld is (over?)verzadigt met muziek in alle steilen maten en soorten.
Platforms als Spotify, YouTube, soundcloud etc...
mensen weten niet waar ze moeten zoeken, luisteren en bekijken...
die weten dan ook niet wat ze kunnen waarderen...
Hiphop? rock? pop?

Laatstaan de prachtige epische melancholische instrumentale synth muziek die jij maakt.
Jij maakt muziek voor andere synth muzikanten, net wat Vangelis, Jarre, Hammer deden voor ons... :okdan: :mega:

Klinkt weer goed hoor. Mooi stuk.
Hopelijk gaat het met de gezondheid de goede kant op en komt er daarmee meer van dat moois deze kant op :)
Dankjewel. Gezondheid is nog steeds niet zoals ze moet zijn maar ik blijf de vingers gekruist houden. Zolang ik inspiratie blijf hebben en me gemotiveerd kan blijven houden om hier te posten, mag je op meer tracks hopen. Maar dat blijft op dit moment nog een open vraag.

De wereld is (over?)verzadigt met muziek in alle steilen maten en soorten.
Platforms als Spotify, YouTube, soundcloud etc...
mensen weten niet waar ze moeten zoeken, luisteren en bekijken...
die weten dan ook niet wat ze kunnen waarderen...
Hiphop? rock? pop?

Laatstaan de prachtige epische melancholische instrumentale synth muziek die jij maakt.
Jij maakt muziek voor andere synth muzikanten, net wat Vangelis, Jarre, Hammer deden voor ons... :okdan: :mega:
Daar heb je gelijk in: je ziet al lang door de bomen het bos niet meer en dan wordt het héél moeilijk om nog de nodige aandacht op je eigen creaties te krijgen. De diversiteit op het internet of op dit forum is langs de ene kant een zegen voor de bereikbare informatie of contacten. Anderzijds is het een vloek om nog iets te verwezenlijken, zeker wanneer je zelf niet zo'n super actieve poster bent.

Maar soit, ik heb op dit moment niet zo'n beste periode dus trek ik het me waarschijnlijk veel te hard aan. Maar er zit wel een kern van waarheid in.

Wel mooi te lezen dat je wél mijn tracks weet te vinden en te appreciëren :okdan:

Ik vind met name het afsluitende stuk heel mooi gedaan. De rest overigens ook hoor. Cool als je zo goed met instrumenten overweg kunt. Heb het ook al meerdere malen geprobeerd, maar het geduld is niet mijn sterkste punt. :P (heb je het ook al jong geleerd trouwens?)

Wel eens met de comments over dat het wat gladjes en zoetsappig klinkt. Ergens in het midden van de track zou voor het contrast en de meeslependheid, bijvoorbeeld, misschien een bepaalde twist aangenaam kunnen zijn, waarna het dan aan het einde vervolgens weer in deze vibe en toon bij elkaar komt en zo weer in elkaar valt als het ware. Wellicht iets om mee te nemen voor in je volgende muzikale sessie ;)

Voor de rest complimenten voor hoe je met je instrumenten kunt spelen hoor.

Ik vind met name het afsluitende stuk heel mooi gedaan. De rest overigens ook hoor. Cool als je zo goed met instrumenten overweg kunt. Heb het ook al meerdere malen geprobeerd, maar het geduld is niet mijn sterkste punt. :P (heb je het ook al jong geleerd trouwens?)

Wel eens met de comments over dat het wat gladjes en zoetsappig klinkt. Ergens in het midden van de track zou voor het contrast en de meeslependheid, bijvoorbeeld, misschien een bepaalde twist aangenaam kunnen zijn, waarna het dan aan het einde vervolgens weer in deze vibe en toon bij elkaar komt en zo weer in elkaar valt als het ware. Wellicht iets om mee te nemen voor in je volgende muzikale sessie ;)

Voor de rest complimenten voor hoe je met je instrumenten kunt spelen hoor.
Ik ben op mijn 13de (begin jaren 80) mijn eerste stapjes gezet op een Roland System 100/model 101, kende niets van muziek, niets van synthese. Met de jaren altijd wel wat bij kunnen kopen na de nodige vakantiewerkjes of zo en altijd maar zelf bij blijven leren. Nooit muzieklessen of zo gevolgd. Daardoor mis ik echt wel speeltechniek maar gelukkig helpen de sequencers in micro edit hier een handje.

Tja, die gladheid hou ik wel van. Ik hou van viool, hobo en pianogeluiden als melodiestemmen en dan krijgt dit al snel deze term toebedeelt, denk ik. De structuur is misschien niet optimaal, geef ik toe. Maar nu duurt het al bijna 5 minuten dus heb ik het zo gelaten.

Dankjewel in ieder geval :okdan:

Heel mooi stuk weer Danny, chapeau! :okdan:
En succes op je nieuwe pad, mocht je het willen delen ben ik wel benieuwd wat het gaat worden.
Wat het delen van je muziek betreft, volgens mij is het voor bijna iedereen een uitdaging om luisteraars te vinden.
Ik denk dat emportal.info een andere zeldzame plek is waar je wellicht ook geïnteresseerde luisteraars zult vinden.

Laat het mij zo stellen, indien ik een soort van "Best off" van jouw muziek zou samenstellen dan staat deze er met stip bij.
De connotaties "zoet" en dergelijke kunnen zowel positief als negatief ervaren worden naargelang de oren van de luisteraar, trek je daar vooral niets van aan. Wat te zoet is voor de ene kan nog altijd te zuur zijn voor de andere en omgekeerd.
En vooral: jij en wij hier op dit forum, wij zijn diegene die met onze geest en handen échte muziek maken. Binnenkort is dat een zeldzaamheid, muziek gemaakt met Biological Intelligence. We moeten mekaar dus vooral blijven steunen.

Puik! Kitaro-link geheel verdiend en niet verkeerd!

Heel mooi stuk weer Danny, chapeau! :okdan:
En succes op je nieuwe pad, mocht je het willen delen ben ik wel benieuwd wat het gaat worden.
Wat het delen van je muziek betreft, volgens mij is het voor bijna iedereen een uitdaging om luisteraars te vinden.
Ik denk dat emportal.info een andere zeldzame plek is waar je wellicht ook geïnteresseerde luisteraars zult vinden.
Bedankt voor de succeswensen :okdan:. Deze voormiddag heb ik mijn eerste halve lesdag in de opleiding medisch administratief assistent ondergaan :engel:. Bijna 58 jaar en terug op de schoolbanken naar de juf luisteren en kijken :dubbel:.
Het klopt inderdaad dat het voor velen moeilijk is om hun resultaten onder de aandacht van een publiek te krijgen. En het frappante is dat dat publiek er heus wel is. Maar hoe dit te bereiken??? Ik merk dit eveneens op mijn Youtube kanaal: relatief weinig abonnementen of likes ondanks het wel af en toe aangeklikt wordt (tuurlijk niet altijd "echte" kliks).

Ik heb even op emportal.info gekeken en heb de indruk dat dit wel interessant zou kunnen zijn maar het lijkt er ook wel op dat er wat technische problemen zijn en er niet zo veel activiteit op is. Maar wel bedankt voor de tip 👍 .

Laat het mij zo stellen, indien ik een soort van "Best off" van jouw muziek zou samenstellen dan staat deze er met stip bij.
De connotaties "zoet" en dergelijke kunnen zowel positief als negatief ervaren worden naargelang de oren van de luisteraar, trek je daar vooral niets van aan. Wat te zoet is voor de ene kan nog altijd te zuur zijn voor de andere en omgekeerd.
En vooral: jij en wij hier op dit forum, wij zijn diegene die met onze geest en handen échte muziek maken. Binnenkort is dat een zeldzaamheid, muziek gemaakt met Biological Intelligence. We moeten mekaar dus vooral blijven steunen.
Dankjewel kameraad voor deze bemoedigende commentaar :okdan:. We zijn inderdaad van hetzelfde allooi 😉 . En merci voor de waardering van de "Best off"!

Puik! Kitaro-link geheel verdiend en niet verkeerd!
Dankjewel Tukker 👍

Back