Gandavon - Rewind (retro electro)

Tukker

SyntherKloas
Ergens in 2007 crashte mijn Mac G5 en maakte ik twee DAW-loze albums met de Electribe SX-1, ER-1, Nordlead 2, Yamaha VL-1. Live loopend opgenomen op een Fostex digitale multitrack recorder. Misschien dat sommigen ze hier al hebben gehoord; onder de naam "Little Big Reds". Ik heb een aantal van die tracks geremasterd voor een nieuw album, met wat Arturia Analogue lab sounds in Garageband. Erg retro-electro allemaal...nog even de laatste mix-loodjes en dan kan het op Bandcamp. Het is allemaal een flink eind in de richting van Space, Leda, Kraftwerk, Baumann, Tangerine Dream een beetje. (Paardjes waren van mijn dochter. Star wars figuurtjes van mij... lol )
1738054979829.png

Duik in het sonische universum van "Rewind", het nieuwe retro-elektroalbum van Gandavon dat herinneringen oproept aan de synthesizer-gekleurde landschappen van eind jaren 70 en begin jaren 80. Geïnspireerd door de baanbrekende geluiden van acts als Kraftwerk, Peter Baumann, Fumio Miyashita, Space en Leda, is dit album een eerbetoon aan het tijdperk waarin elektronische muziek de toekomst definieerde. Ervaar de nostalgische maar innovatieve melodieën die je terugvoeren naar een tijd van technologische verwondering en muzikale experimenten. (Schaamteloze plug...*kuch!*)

Oorspronkelijk gemaakt op Electribe ER-1 en SX-1, met behulp van geluiden en gesamplede sounds en riffs van de Yamaha VL-1, Nordlead 2 en de Novation K-Station toen mijn Mac G5-computer was gecrasht, is dit een volledig live geïmproviseerd album. Vanwege het originele opnameproces was er zeer beperkte mastering mogelijk. Deze release heeft een beetje remastering en toegevoegde geluiden.

Attachments

• GAND Rewind art 1 cover A.jpg
    GAND Rewind art 1 cover A.jpg
    160,1 KB · Bekeken: 81
  • GAND Rewind art 3 tracklist.jpg
    GAND Rewind art 3 tracklist.jpg
    183,3 KB · Bekeken: 83
Hier staan flink wat leuke nummers op met inderdaad een flinke retro hint :okdan:. De titeltrack is gelijk een toppertje 😉 maar ook de anderen zijn knap gemaakt.

DAWless heeft toch altijd een iets andere vibe of feel waarschijnlijk omdat de verleiding van kopiëren en plakken en intekenen van noten quasi onbestaande is.

Back