[TRACK] The Rush

Lekkere trek!

De breaks zijn lekker onvoorspelbaar en de groove dreunt lekker door.

owja.. jij was die ene gast die best wel goed was..
Idd goeie track.. lekker ritme, lekkere bassline en filter effectje.

Je eerste break is wel apart, niet wat ik verwachtte, wel oke verders.
Vind dat je iets te makkelijk er uitklimt maar het werkt wel.

Je ritme na die break is weer erg oke.
Vind wel dat je track een echte hook ontbreekt, maar da's misschien ook niet echt nodig.

qua mix truukjes heb je het aardig door allemaal. nette track gewoon.

shit, dit klinkt best wel vet :)
en idd aparte breaks!

structurele commentaar: arrangement zit goed ineen, geluiden passen, mix klinkt op het eerste gehoor oke (ben nog geen pro, maar kom), breedte van stereospectrum mooi gebruikt me dunkt...

Dit ding is niet zo helemaal mijn smaak, maar best wel een toppie track. relatief rijp voor de cd-pers denk ik zelfs.

Misschien heb je aan deze comment niet zoveel... maar er is mijns inziens dan ook maar weinig meer aan deze track toe te voegen of bij te schaven. ze is "af".

Bedankt voor de reacties!
Dit is normaal gesproken niet echt het soort muziek wat ik maak...
Af en toe komt er eens een house trackje uit. :-)

Ik heb toch betere dingen gehoord van je. Ik geloof dat de geluiden, structuur en dan soort dingen allemaal wel kloppen maar de track zelf boeit me niet zo heel erg. Beetje saai en standaard housy dance tune enzo. Klinkt ook een beetje sample looperig (correct me if i'm wrong) in de oren.

gr
R

Beetje saai en standaard housy dance tune enzo.

Ben ik met je eens... dit is denk ik de meest standaard track die ik het afgelopen jaar heb gemaakt.
Ik hou er niet zo van maar 1 soort muziek te maken, dus waarschijnlijk gaat de volgende weer kompleet anders worden.

Klinkt ook een beetje sample looperig (correct me if i'm wrong) in de oren.

Sample looperig? bedoel je die vage piano sample in de break?
Verder is alleen de shaker-loop echt een loop...

PIE

Origineel geplaatst door PIE
Ben ik met je eens... dit is denk ik de meest standaard track die ik het afgelopen jaar heb gemaakt.
Ik hou er niet zo van maar 1 soort muziek te maken, dus waarschijnlijk gaat de volgende weer kompleet anders worden.

Sample looperig? bedoel je die vage piano sample in de break?
Verder is alleen de shaker-loop echt een loop...

PIE

Ja die shaker! Is ook geen probleem hoor.. ;)

succes PIE

netjes !

Als het alleen de shaker is en niet de toms, dan hoeft pie zich echt nergens voor te schamen imho

Ik gebruik ook wel is een loopje hoor! Ik denk ook dat het maar net is hoe je met die dingen omgaat. Soms moet je een loop nogal verbouwen om er je eigen ding mee te doen. Het liefste werk ik echter met losse (drumcomu) samples. En dan de rest MIDI..

(Niet dat jij dat doet hoor PIE!!), maar soms hoor je wel is nummers die compleet van een loop CD zijn geript en voila klaar.. Niet echt creatief vind ik dan.

R

maar soms hoor je wel is nummers die compleet van een loop CD zijn geript en voila klaar

Ja, daar kan ik slecht tegen... ik probeer juist altijd originele samples te maken.
Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat dit misschien wel een van m'n lame-ste nummers is wat dat betreft. :)
Maar als je eerdere nummers van mij kent weet je wel wat ik bedoel.

PIE

house? ik vind dit echt techno

Origineel geplaatst door olafmol
house? ik vind dit echt techno

Kijk Kijk als dit het enige puntje wat onze toch wel zeer kritische olaf aan te merken heeft is het volgens mij wel een goeie track ;)

Ik zit hem nu te luisteren over mijn laptopspeakertjes maar het klink wel leuk.
De pianoriedeltjes doen me een beetje denken aan brits spul van begin 90s. Dat bandfilter geluid wat van links naar rechts gaat is ook erg lekker, hij is niet overdreven aanwezig, iets op de achtergrond maar hij dreigt de hele tijd.
Leuk leuk :).

Over mix e.d. kan ik niet echt veel zeggen gezien mijn brakke speakertjes.

-C-

ID-T radio waardige track hoor! Niet echt mijn stijl, maar het zit zeker goed in elkaar. Ik begin benieuwd te worden naar die andere tracks van je =) Denk dat ik zo maar eens wat oude forums door ga lezen :D

Respect,

P

Dit klinkt te gek!!! de inhoud van de break is er verrassend!!! alles klinkt erg lekker smooth gemixed en de track verveelt me geen moment, dit is een beetje een beachparty track, met een cocktail...

:mega: 8) :mexico: :dj: :kroon: :peukie: :mega: = beachparty.....:P

Nu alleen nog een dikke hardware buizencompressor over de eindmix om dat pcgeluid eruit te krijgen...;)

gr. Tom

Nu alleen nog een dikke hardware buizencompressor

Waarom hardware? m'n UAD1 LA2A doet het ook prima hoor. :)

Origineel geplaatst door PIE
Waarom hardware? m'n UAD1 LA2A doet het ook prima hoor. :)

das toch ook hardware?

Back