cubase 13 laadt key commands niet

musicheaven

Ouwe rot
probleembeschrijving:ik ga naar key commands en laad dan mijn eigen presets.
maar vanzodra ik weer naar key commands ga, zie ik dat de key commands weer op 'default' staan

op het internet signaleren nog mensen het probleem, maar een oplossing wordt niet gegeven

soortgelijke ervaringen?

131 views, niemand raad?
support steinberg is mega 'unresponsive' zit al eindeloos te wachten op hulp van hun kant - die piste laten we alvast varen.

hoi bono, heb ik al geprobeerd; same result:ze werken een minuut of zo en erna wordt alles weer automatisch op default gezet door cubase

precies -of cubase weet na minuutje niet meer waar de preset staat

even gecheckt bij mij (C13.041)
Net het zelfde, als ik het scherm van de key Commands terug open doen staat er opnieuw no preset

De gekozen preset werkt wel bij mij tot wanneer ik een andere preset kies

Als ik me niet vergis moet je eerst op je pc/Mac de oude keycommand file verwijderen.

Dus met CB ongeopend de file opzoeken, weggooien, en dan CB openen en de keycommand file laden.

hoi 84: ik heb al geprobeerd key command te verwijderen, maar dat brengt geen zoden ad dijk: cb maakt zelf een nieuwe default key command aan (en erna staat die er dus gewoon weer)
cubase 'overrulet' dus steeds wat ik zelf verander door weer naar de 'standaard' key commands file te grijpen en deze - indien nodig - zelf terug aan te maken

kenneth:inderdaad er staat no preset (waar in oudere cubases netjes te preset stond), maar ben je zeker dat hij blijft werken bij jou? bij mij verdwijnt die dus steeds om bizarre redenen

Ik heb dit gisteren getest met iedere keer een andere key command aan het commando mute track te geven in drie verschillende presets

Eerste test was met default preset

Waarin de keycommand gewoon m was

Nog twee andere presets getest waarin ik dus het key command gewijzigd had naar mute option + m of command option m

Bij de gekozen preset werkte de ingegeven key command

Als ik het menu key command terug open deed, stond er inderdaad weer no preset maar de eerder gekozen preset was nog steeds actief

bij mij verdwijnt die dus steeds om bizarre redenen
Dat is volgens mij de BUG dat de eerder gekozen preset wel is geselecteerd maar bij het opnieuw openen van het menu key command er opnieuw staat “no preset” terwijl de eerder gekozen preset nog steeds actief is

Dat was toch mijn conclusie van de test die ik gisteren heb gedaan

hoi kenneth, de eerder gekozen preset is zeker niet actief, anders zouden mijn key commands (die ik uit het hoofd ken) werken :)

Ok raar bij mij wel

Gisteren meerdere malen getest

Het is waarschijnlijk een preset die je gemaakt hebt in een vorige cubase versie ?

Die inladen in C13 en saven onder een andere naam en dan die preset selecteren.

Han je dit al geprobeerd?

Ik heb gisteren de default preset aangepast (2 keer) elk gesaved onder een andere naam

Ik had dus default m/default option m en default option command m

Iedere keer als ik een van die drie selecteerde kon ik de track muten met de command key van de gekozen preset

Ook na sluiten window key command

Wanneer ik key command weer open deed en ook “no preset” geselecteerd zag staan, dan kon ik nog steeds muten met de gekozen key command

Koos ik dan een andere preset dan werkte opnieuw de keycommand die ik ingegeven had in die preset.

Heb die meerdere malen uitgevoerd en kwam steeds op zelfde resultaat

hoi kenneth dank voor je hulp
lukt niet bij mij idem voor preferences
vandaag uur me steinberg gepraat;.vermoed dat het een bug is

lang in contact geweest met Steinberg
geen oplossing...
nog mensen met dergelijke ervaring met key commands?

long shot:
heb je al eens geprobeerd Cubase als admin op te starten, veranderen, de boel saven en opnieuw gewoon opstarten?

antwoord op suggesties:
* ik ben altijd zowieso als admin aangelogd
* zowel bij c13 als 14 is het probleem er
* ... ook na laatste update

Back