[23 feb] XXXL Platenbeurs in Zwolle

bombario

Gepokt en gemazeld
Voor de liefhebbers, zondag 23 februari vindt een nieuwe XXXL Platenbeurs plaats in Zwolle. Volgens de organisator is het de de grootste 1-daagse platenbeurs van Europa.

Entree is 8,50 en t/m 15 jaar gratis. Ik ga wel even kijken, vind er altijd wel wat.

Nog goed om te weten: parkeren is beroerd en vrijwel alle handelaren willen contant geld. Ik neem 100 euro mee en dat moet het dan zijn 😊

Laatst gewijzigd:
Veel plezier. Ik ga altijd naar kleine platenbeurzen want ben zo snel uitgeput met diggen 😀

Laatst gewijzigd:
Denk je dat je veel bereik hebt in zo n hal met je mobieltje? En zoals altijd, cash is king

Wat was de score?

Ik heb me enorm ingehouden 😄 Gisteren de cd-kast opgeruimd en alles alles op alfabet gezet. Ik heb zo'n 750 cd's dus dat wat best een klusje. Daarbij stuitte ik op verschillende albums die ik nog nooit had beluisterd, en een paar die ik dubbel had. Dat krijg je ervan als je geen lijst bij houdt.

Uiteindelijk zo'n 10 albums gekocht, waaronder een paar als jeugdsentiment, waaronder The Offspring en System of a down. Ook een mooie 5 album set van The Doves (toffe Engelse band) en een verzamelaar met James Bond jaren '50 crooner-achtige muzak. Mierzoet en leuk.

Zo'n 80% van de enorme beursvloer was wel vinyl. En het nadeel van cd's is dat het aanbod op een gegeven instortte. Tot pak 'em beet 2007 vind je volop tweedehands. Recentere albums niet of nauwelijks. Of je moet ze nieuw kopen.

Al met al een prima ochtend gehad. En het is leuk om te zien dat fysiek nog steeds leeft. Dat had ik gisteren met het uitmesten van mijn verzameling ook. "Dit is leuk, en die!" House of pain kende mijn dochter ook. Stonden we samen te springen op Jump around 😁

Account aanmaken op Discogs, de app werkt erg makkelijk om uitgaves toe te voegen, kan gewoon met de ingebouwde streepjescode scanner (of natuurlijk labelcode) :okdan:

Back