The Last Nation

Phontaq

+---O---+
Het is alweer een tijdje geleden dat ik daadwerkelijk een track heb gepost, dus bij deze een voorproefje op mijn nieuwe synthwave-track. Het mixwerk blijft altijd mijn achilleshiel en feedback is welkom zodat ik hopelijk nog wat kan tweaken voor de release.

Productie-specs:
  • Pads: Matrix-1000
  • Drums: TR-707 (HKA-mod in LinnDrum mode)
  • Bass: OB-6
  • High Arp: MKS-70
  • Angel Arp: XV-5080
  • Low Arp: ISE-NIN
  • Lead: Deckard's Dream
  • Bridge Bass: SH-101
  • Plus twee stem-samples van het Internet
Gesequenced in Ableton, lead live ingespeeld op Linnstrument, gemixt op een SQ-5 met peper en zout vanuit Strymon Timeline + BigSky, en toen in één keer een stereo-track opgenomen in Ableton.

Laatst gewijzigd:
Dank jullie wel! 🙏🏻

Ik heb de mix nog wat getweaked zodat de drums nog wat meer punch krijgen, het stereobeeld wat breder is, het geheel nog wat meer in balans is, en de noise wat minder.

Laatst gewijzigd:
Nette hyperpunk achtige track.

Ik zie een Oberheim Matrix 1000 module staan...
De enige 'aparte' module (buiten dan de xpander dan)
die Oberheim heeft uitgebracht. Hij vrij rare...(uniek)

Het nummer zou zo in een documentaire voor Nasa kunnen, ofzo...

Nette hyperpunk achtige track.

Ik zie een Oberheim Matrix 1000 module staan...
De enige 'aparte' module (buiten dan de xpander dan)
die Oberheim heeft uitgebracht. Hij vrij rare...(uniek)

Het nummer zou zo in een documentaire voor Nasa kunnen, ofzo...
Dankjewel! 🙏🏻

De Matrix-1000 vind ik fantastisch qua sound en is veruit mijn meest gebruikte rack-module hier. Vergeleken met moderne Oberheims als de OB-6 of OB-X8 heeft de Matrix-1000 geen VCOs, maar wel veel diepere sound design mogelijkheden door de uitgebreide modulatie-matrix (zeker voor een analoge synth). Dan heb je wel een controller of editor nodig. In dit geval heb ik voor de pads de bekende patch 666 ingezet met een paar kleine tweaks.

Laatst gewijzigd:
Dank jullie wel! 🙏🏻

Ik heb de mix nog wat getweaked zodat de drums nog wat meer punch krijgen, het stereobeeld wat breder is, het geheel nog wat meer in balans is, en de noise wat minder.

Bekijk bijlage 3859292
Ik zat eerst naar de link in de openingspost te luisteren en dacht toen: 'die kick kan nog wel iets dieper', en toen zag ik je aangepaste versie. Daarin vind ik de kick juist weer een beetje te diep. Ietsjes minder hard of minder subbas zou best kunnen. Geldt misschien ook wel voor de gehele mix, het hoeft volgens mij niet helemaal plat. Verder toffe sounds. Het melodietje rond 2:00 vind ik een beetje lijzig of ongericht, en zou ook wat strakker kunnen. Verder weinig op aan te merken.

Back