supercollider onder windows

Ik zou het beschrijven als een programmeer omgeving, uitermate geschikt voor audio bewerking. Luister maar eens naar de producer "supercollider", vooral het oudere werk.

Origineel geplaatst door Roel
wat is het eigenlijk?

Het is een programmeeromgeving voor geluid, net als bijvoorbeeld CSound of Max/MSP. Je kunt er meer mee dan bijvoorbeeld Reaktor of de Nord Modular, maar het heeft geen grafische interface, zoals Max/MSP dat wel heeft.

Je kunt er trouwens wel een grafische interface mee programmeren, dus uiteindelijk is de software die je ermee schrijft wel real-time te besturen. Ik geloof alleen niet dat dat al onder Windows werkt. Voor MacOS 9 en X werkt het iig wel.

ja, ik hoorde dus dat er een versie voor windows is, sinds kort. maar ja, ik ga morgen een mac kopen dus dan installeer ik het daar gewoon op.

Origineel geplaatst door Tijn
Het is een programmeeromgeving voor geluid, net als bijvoorbeeld CSound of Max/MSP. Je kunt er meer mee dan bijvoorbeeld Reaktor of de Nord Modular, maar het heeft geen grafische interface, zoals Max/MSP dat wel heeft.

Je kunt er trouwens wel een grafische interface mee programmeren, dus uiteindelijk is de software die je ermee schrijft wel real-time te besturen. Ik geloof alleen niet dat dat al onder Windows werkt. Voor MacOS 9 en X werkt het iig wel.

Iemand ervaring met dat Cylce74 MAX/MSP? (naam klopt toch?)

Ik begijp eerlijk gezegd niet wat ik er nou precies mee zou moeten doen... ik heb er ook maar 1 uurrtje me zitten klooien, was erg :confused:

Heeft iemand een voorbeeld?

Het zijn programmas voor echte freaks. Max wordt bv gebruikt door Autechre (lees interview in SOS). Het is wel even doorbijten om het een beetje onder de knie te krijgen overigens.

volgens mij is het alleen voor de Mac, wat ook gelijk de reden is dat het hier zo onbekend is :duivels:

Vind het een programma voor de computermuzikant.. je zit echt waardes in te kloppen.
Rond die tijd wil ik die toon zo hoog met zoveel modulatie die weer zoveel blablablabla

Origineel geplaatst door Sander02
volgens mij is het alleen voor de Mac, wat ook gelijk de reden is dat het hier zo onbekend is :duivels:

Vind het een programma voor de computermuzikant.. je zit echt waardes in te kloppen.
Rond die tijd wil ik die toon zo hoog met zoveel modulatie die weer zoveel blablablabla

Aaah... geweldig, doet me denken aan die goeie ouwe tracker-tijd dat ik filters moest programmeren met hexadecimale waardes :confused:

niks voor mij dit, maar je zal er vast wel leuke geluiden uit kunnen trekken...

Back