Smackos & Dim Garden - "The Art of DX7'

smackos

Gepokt en gemazeld
Beste Synthforumers,

Een nieuw albumpje met 11 nummers op bandcamp van Smackos en Dim Garden op mijn Nightwind Records label, beetje pretentieuze titel misschien maar het dekt de lading ;p

interessant voor de synthforummmers want geheel gemaakt op mijn gare ouwe DX7 (ja die met die nep houten bovenkant) wel door filters (gewoon boerenkool lowpass Moogerfooger, MS10 en de altijd secret magic Monotrondelay) en fx natuurlijk en met DexEd er ook aangehangen voor wat diepere control etc. Gaat de Behringer DX1 ook zo klinken :D (want is ook 6op FM door filter).

Het blijft toch echt een gave synth na al die jaren haal je er toch nog steeds frisse dingen uit (zeker met iets als DeXed) en het kan zoveel meer dan al die cliche klinische keukengerei pop presets

is paywhatyouwant zoals meestal

ok doeeeei

Attachments

• a2272883120_10.jpg
    a2272883120_10.jpg
    465,7 KB · Bekeken: 217
Laatst gewijzigd:
Wat Metatron ook schrijft: die stereo uitwaaiering is echt heel prettig.
Easy to the ear.
Heerlijke bak.

Leuk om weer eens iets nieuws van je te horen.

Je me cache dans les buissons des sons perdus 😉

Heel mooie composities en fijne productie

Dank voor dit bewijs dat de DX7 veel meer is dan een jaren-80 clichépopmachine. En sowieso heel mooi album

Mooie DX nummer hoor...
Dank voor dit bewijs dat de DX7 veel meer is dan een jaren-80 clichépopmachine.
En een DX zomaar kennen? Het is niet echt een plug and play om te programmeren...
De meeste pop nummers zijn alleen ook met presets van de DX gemaakt...

Hoeveel sporen heb je gebruikt?
4,5?
Heeft ook een Roland space echo vibe...

Heyy thanks allemaal ik heb het hele album ook op YouTube gezet in 1 mix voor easy listening:

Googol, zoiets qua sporen, van 3 tot 5 gewoon allemaal in Ableton opgenomen, multitrack.
Dat stereo effect is vaak de ingebouwde boerenkool Ableton delay, die is best ok als je er een autofilter achterzet met wat drive dat die wat harder wordt. Een beetje 12 bit bitcrusher om oude digitale delay te simuleren doet ook wonderen en wat EQ8.

Ook ZOOM CDR dat effect pedaal, die heeft op het eerste gehoor weinig 'mojo' maar met wat knutselwerk kan je er hele gave fx uit halen omdat je de FX kunt stapelen
compressor/EQ/weer ook bitcrusher en vibrato voor een delaytje en het leeft wat meer allemaal.

De DX7 is zelf natuurlijk een mono bak.

Ik heb wat van die patches die ik geprogrammeerd en gebruikt heb in dit album hier in een .syx file, hopelijk werkt dat en is het de hele bank:

Je kan ook gewoon DeXed gebruiken om die patches te spelen in je DAW als het goed is, of alles wat Yamaha DX7 syx leest

Heel mooi Danny!
Mooie tekeningen ook.
De DX7 is idd een Art die jij wel goed onder de knie hebt.

smackos heeft hier niks meer te zoeken, mods! ; - )
Yep, je bent een echte Snitch ;)

Ga dit ff op m’n gemakje luisteren tijdens het werk morgen. 1e track klinkt veelbelovend! 🤘🤘

Heb een aantal tracks geluisterd. Klinkt ok. Ben zelf ook fan van de DX7. Ik had een TX7 en heb nu de Plogue OPS7, die ik verassend goed vind klinken voor een software synthesizer.

Ik heb wat van die patches die ik geprogrammeerd en gebruikt heb in dit album hier in een .syx file, hopelijk werkt dat en is het de hele bank:

Het werkt in ieder geval in de Opsix.
Mooie bank met een aantal zeer aangename patches.
Bedankt! :okdan:

One thought on “Free Yamaha DX7 Patches From Legowelt​

De Nederlandse componist en synthesizer Danny Wolfers (Legowelt) en Dim Garden hebben een nieuw album uitgebracht, The Art Of DX7. Wolfers omschrijft het album The Art Of DX7 als een verzameling van "Synthesizer folks songs, vol nostalgie en verlangen." Het album is gemaakt op een vintage Yamaha DX7. Naast het album heeft Wolfers een gratis bibliotheek uitgebracht van de geluiden die hij op het album heeft gebruikt. Als je een DX7 of een synthesizer hebt die de patches van de DX7 kan lezen, kun je de geluiden die op het album worden gebruikt downloaden in.syx-formaat. Je kunt ze ook gebruiken met Dexed, dat kan worden gebruikt om de geluiden te beluisteren en af te spelen, zowel als een standalone applicatie als als een VST voor je DAW.
The Art Of DX7 is available now via Bandcamp. The patches are available as a free download

Back