[Generative Lo-Fi Ambient] Echoes of a Distant Break

Seva Randeep

Curator of Noise

Voor de FL Studio-wedstrijd "Amen, Brother Sine" heb ik een Generative Lo-Fi Ambient stuk gemaakt waarbij Amen Break sample over 6.40 minuten heb uitgesmeerd. Dat heb ik gemengd met allerlei sinusgeluidjes waarbij diverse patronen gegenereerd zijn door de randomizer van FL Studio. Om het geheel niet te chaotisch te laten klinken heb ik voor de structuur wat akkoorden in Gm en een simpel melodielijntje erin verwerkt.

Deze track heb ik ChatGPT laten luisteren en er deze beschrijving bij laten verzinnen:

A slowly evolving soundscape built upon an extreme time-stretching of the iconic Amen Break, reduced to a hypnotic pulse at 15 BPM. Randomized sine waves drift unpredictably across the stereo field, intertwining with warm Lo-Fi chords and subtle, reverb-drenched motifs. The entire composition breathes through vast, spacious reverbs, blurring the line between structure and chaos, melody and texture. A meditative yet unpredictable sonic journey, where sound dissolves into time itself.

Grappig. Nooit gedacht dat de Amenbeat in een Ambienttrack zou opduiken. Heb wel veel beter tracks van je gehoord.

Zo zie je maar wat voor een kosmische geluiden je uit één drumpartitie kunt halen. :) Heeft wel wat weg van Plant Wave-materiaal. Mooi zo!

Kun je me even helpen? de ChatGPT die ik gebruik, kan geen nummers analyseren. Heb je effe een linkje?

Back