Vraag over Zoom LiveTrak L-6

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Beste forumleden,

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Zoom LiveTrak L-8? Is het mogelijk als het SD cardje uit het apparaat haalt en stopt in een cardreader dat je dan de complete track met als zijn sporen kan exporten naar een computer als 1 track?

Het probleem wat ik nu heb met de Zoom R16 is dat al ik het geheugenkaartje er uithaal en deze in een cardreader doe dan heb ik bijvoorbeeld 4 afzonderlijke sporen in een mapje.

Alvast bedankt!

Groet,
Remco

In de L-6 worden alle sporen in afzonderlijke bestanden opgeslagen, maar de mix van alle kanalen wordt opgeslagen als master.wav.

Dit is dus in de Livetrak L-6 (in je bericht heb je het weer over de L-8).

In de L-6 worden alle sporen in afzonderlijke bestanden opgeslagen, maar de mix van alle kanalen wordt opgeslagen als master.wav.

Dit is dus in de Livetrak L-6 (in je bericht heb je het weer over de L-8).
Hoi Tom,

Weet jij of er bij de L-6 een complete track beschikbaar is dus 1 track met bijvoorbeeld alle vier de sporen in een wav file?
Mijn Zoom Zoom R16 neemt zoals in het voorbeeld 4 losse sporen op en er is geen complete track beschikbaar.

Alvast bedankt!

Remco

Attachments

• 4 tracks.jpg
    4 tracks.jpg
    32,2 KB · Bekeken: 104
  • 1 track.jpg
    1 track.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 92
Zo ziet een map van een opname eruit.
Track01 t/m 06 zijn de tracksporen (track 1 en 2 mono).
Master.wav is een stereo bestand met de mix van alle kanalen/

Scherm­afbeelding 2025-03-13 om 22.15.52.png

Heb er 1 besteld en binnen. Eerste wat me opviel. Geen Gain.. ? Dat is toch wel één van de zaken die je nodig hebt als je gaat mixen??

Verder wel voldoende mogelijkheden, EQ, 2 sends + send naar interne FX. Had ik al gezien en leek me daarom zeer geschikt. maar het ontbreken van een Gain..

Zijn er mensen die hier ook tegenaan gelopen zijn?

Wat ik begreep is dat er in 32 bit wordt opgenomen en dat het dynamisch bereik zo groot is dat de gain minder relevant is. Met wat online zoeken vind je daar meer over.

Zag ik ook ja. Maar als tafeldistortion mist het wel zijn doel.. :D Ik heb 2 x MAM MB33 en die zullen hierop nooit helemaal tot hun recht komen.

Ik weet verder ook niet hoe stil hij is. Moet mog testen. Maar ik vind het ontbreken van Gain wel een gemiste kans.

Tsja, tafeldistortion. Da's natuurlijk nooit goed (genoeg). Misschien zit er wel een FX model in de lijst.

Misschien.
Maar een Mic is toch ook bijna niet te doen zonder. Of gitaar..
Op Condensator Mics zit vaak wel een PAD schakelaar. Maar Dynamisch nooit.

Maar goed.. het is wel heel compact allemaal. Misschien een andere doelgroep ook.

Maar een te heet signaal de AD converter insturen levert volgens mij niet heel erg muzikale resultaten op, of mis ik iets?

Met die dynamische automatische headroom aanpassing en 32 bits floating point zou gitaar en vocals geen probleem moeten zijn, als die aanpassingen zo razendsnel gaan dat je het niet in de monitoring merkt.

Maar een te heet signaal de AD converter insturen levert volgens mij niet heel erg muzikale resultaten op, of mis ik iets?
Dat klinkt idd wel weer logisch..

Met die dynamische automatische headroom aanpassing en 32 bits floating point zou gitaar en vocals geen probleem moeten zijn, als die aanpassingen zo razendsnel gaan dat je het niet in de monitoring merkt.
?? Ik probeer mij een voorstelling te maken. Gitaar doet een intro. Zang microfoon wordt niet gebruikt en de automatische headroom aanpassing gaat de gain opschroeven en je mic feedbacken, ipv de gitaar.. :D
Misschien verwacht ik er teveel van.. maar een soort compellor, dat is wel het laatste wat je wil voor Live als je voor een paar PA speakers staat met een microfoon..

Ik heb em nog niet aangesloten verder, maar probeer er een voorstelling van te maken hoe zoiets in de praktijk gaat werken, (of niet).
Het lijkt me wel een topding, lekker compact voor wat grooveboxjes maar dacht em ook afentoe te kunnen gebruiken als een klein mixertje met gitaar en zang.. dat gaan we maar niet doen dan.

Ik las ook hieronder wat complaints.. maar misschien ook wat user errors.. Ben jij er tevreden over @vinnieq

Ik merk weinig van een auto gain leveling.. Gelukkig.. En ook als ik er 'n halve minuut op speel of niet op speel, er veranderd.
Mijn Fender Acoustasonic komt op -20db binnen en dan ram ik er toch redelijk hard op..

1783629793345.png

Wat wel scheelt is de ASIO settings naar 24bit zetten.. hmmm???

1783630488680.png

Misschien moet ik me niet zo druk maken en gewoon muziek maken (hoor ik jullie denken).. maar dit is toch wel het eerste wat je in orde wilt hebben voor je gaat opnemen. :)

Ik heb een Behringer Flow8. Iets dieper dan deze maar zit vast in een koffer.
Kost 169,- bij Thomann en ok.. geen recorder.. en met 8 kanalen 2 minder dan de L6. Maar wel veel meer mixer dan dit.

Ik heb die NTS1, dat synthje. Is wel echt goedkope troep hoor.

Heb die NTS1 ook. Klinkt wel heel goed. En héél compact. Ik heb het idee dat dit ding een andere kwaliteit is.. iets groter ook. Maar de L6 heeft wel weer 'n EQ en 2 x aux..
Breedte van de L6 is 3 cm meer en diepte 1cm minder dan de NTS4.

Ik zat nog ff aan die 1010 bluebox te denken. Die is echt klein maar ook wel prijziger.

De L6 is even breed als de MC101.. Die blijft zeker.. en maakt een match. :D
Ik gebruik de L6 nu om bij OBS audio te mixen met video.. maar dan kun je beter de Master gebruiken als audio source. Helemaal als de unit niet hard kan uitsturen..

Back