[Synth-Funk] MPC in Bostalsee

Rutger

Continuous Learning
Eind vorig jaar een MPC Keys 37 gekocht en meegenomen op vakantie aan de Bostalsee.
Dit is het eerste en enige nummer nog dat ik op die synth heb gemaakt.

Je hoort de volgende synths van Air Music: Jura, Odyssey en Solina.
Aangevuld met samples die standaard op de MPC te vinden zijn.

Hoor graag wat jullie ervan vinden :)

Het viel me dadelijk op dat je zo'n goed geluid weet te produceren. Aangezien dit niet mijn favoriete genre is, kan ik zeggen dat hij heel erg goed in mekaar zit. Alles past perfect!
Cheers,

Gloomy. :)

Lekkere track, positive vibes.
Mooie mix tussen vintage en modern.
Gaat deze ook weer aan de hoogste bieder verkocht worden?

Cool dat je de MPC hebt gekocht. Zou er ook (ooit) een willen hebben! De snare vind ik iets te dof, een lekker compressie tick zou het goed doen. Verder wel lekker met de reverb er op. Samen met de andere geluiden, doet me dit aan de jaren 80 denken. Zoals Gloomy ook aangeeft, geluiden passen goed bij elkaar!

Thanks all!

Jip, zou niet weten waar ik dit anders naartoe zou kunnen sturen :)

Je kan het aanbieden bij bestaande labels. Ik kijk zelf altijd op traxsource welke lables regelmatig releases hebben en hoog in de top 100 scoren in dit geval in de nu-disco charts.

Als je meer van dit soort tracks maakt kan je er best mee doorbreken want het is pouplair in de clubs ed. maar daar moet je dan wel zin in hebben

Ik kan het niet nalaten om GPT deze vraag te stellen. Hier is het antwoord:

Als je je muziek wilt aanbieden bij labels die regelmatig hoog scoren in de Nu-Disco charts op Traxsource, kun je overwegen contact op te nemen met de volgende labels:

Blacksoul Music
Kroatië
Bekend om hun consistente releases in de Nu-Disco scene, met artiesten zoals Bonetti die hoog scoren in de charts.

Discoweey
Turkije
Een label dat regelmatig Nu-Disco tracks uitbrengt, met artiesten zoals Hotmood die de top 10 hebben bereikt.

Tinted Records
Australië
Heeft artiesten zoals Tommy Glasses die met hun Nu-Disco tracks hoog scoren in de charts.

Supercircus Records
Nederland
Bekend om hun Nu-Disco releases, met artiesten zoals Block & Crown die regelmatig in de top 10 staan.

SPAZ
Verenigde Staten
Een label dat regelmatig Nu-Disco tracks uitbrengt, met artiesten zoals Block & Crown die hoog scoren.

Soulful Evolution
Verenigd Koninkrijk
Bekend om hun soulvolle Nu-Disco releases, met artiesten zoals D.P.V. die de charts domineren.

Feverball
Italië
Een label dat regelmatig Nu-Disco tracks uitbrengt, met artiesten zoals Ladies On Mars die hoog scoren.

Mattei & Omich Music
Italië
Bekend om hun Nu-Disco releases, met artiesten zoals Re-Tide en Fond8 die de top 10 hebben bereikt.

Midnight Riot
Verenigd Koninkrijk
Een label dat consistent Nu-Disco tracks uitbrengt, met artiesten zoals Audiowhores die hoog scoren.

Re-Tide Music
Italië
Bekend om hun Nu-Disco releases, met artiesten zoals Risk Assessment die regelmatig in de top 10 staan.

Deze labels hebben een sterke aanwezigheid in de Nu-Disco scene en scoren regelmatig hoog in de Traxsource charts. Het kan de moeite waard zijn om hun recente releases te bekijken en te overwegen je muziek bij hen aan te bieden.traxsource.com

De term Nu-Disco wordt vaak verkeerd gebruikt.
Op Tracksource bijvoorbeeld zou het beter 'Disco House' kunnen heten.
Dat is wat die gasten van Block & Crown ed. maken.

Ik denk dat de muziek van jou dus wel onder Nu-Disco valt.

Laatst gewijzigd:
De term Nu-Disco wordt vaak verkeerd gebruikt.
Op Tracksource bijvoorbeeld zou het beter 'Disco House' kunnen heten.
Dat is wat die gasten van Block & Crown ed. maken.

Ik denk dat de muziek van jou dus wel onder Nu-Disco valt.
Disco House is inderdaad wat ik bij al die labels hoor.
Moderne drums dus en geen DMX, LM1 of LinnDrum :P

Klinkt lekker!
Hoe bevalt de Keys37?
(omdat je er nog maar 1 track op hebt gemaakt)
Het duurde even om de werkwijze meester te worden.
Maar desondanks niet veel gebruikt nog, op die ene vakantie na.
Thuis werk ik gewoon liever op de PC.

Maar, er komt weer een vakantie aan :)

Back