Moog stopt vanaf vandaag met de productie van de Subsequent 25

Blijf een Moog veel te duur vinden, in het verleden wel een minimoog model van een ander merk gehad en een tweedehands micromoog.
De Phatty/Sub series waren voor Moog begrippen behoorlijk betaalbaar en in die tijd waren er ook veel minder analoge synths op de markt, laat staan zulke goedkope als die tegenwoordig uit Uli's kopieermachine komen. Ik heb de Subsequent 37 gehad en dat vond ik toch wel echt een hele machtige synth en niet gestoord duur. 850eu voor die Subsequent 25 vind ik zeker niet slecht.

Blijf een Moog veel te duur vinden

Voor een Minimoog heb ik geen € 5000,- over, maar de Sub Phatty was indertijd mijn ingang tot Moog.
Betaalbaar en hij klonk erg goed. Ik liep op den duur wel tegen de onhandige menu functies aan en verkocht hem met het idee er een subsequent voor terug te kopen die die problemen oploste en meer bood voor een nog steeds redelijke prijs.

Het werd uiteindelijk een Matriarch.
Ik zal niet zeggen dat die direct goedkoop is, maar voor het geld biedt hij wel heel veel naar mijn mening.

Ik heb 3 recente moogs verkocht voor uiteindelijk te belanden bij de Prodigy.

De slim phatty heeft nog n vreemde aantrekkingskracht maar komt er vast niet in

Ik zat al half jaar te pruttelen of ik niet een Subsequent 37 naast mijn Sequential Rev2 en ‘in the box’ NI Kontrol 61 keyboard moest kopen…

Net de Subsequent 25 nieuw besteld en binnen: wat een te gek apparaat! Het formaat is voor mij top (want kleine studio waar al tig gitaren staan etc), arpeggiator en sequencer van de 37 niet nodig, de simpelere lay-out helpt mij juist bij het snel krijgen van wat ik wil, keybed speelt heerlijk (geen aftertouch vind ik wel een gemis), de gratis software/librarian biedt deep dives en soepel preset management, 16 hardware presets even wennen maar geeft ook focus… schoonheid in de beperking zou ik bijna zeggen en het ding schreeuwt, zwelgt en zoemt… Happy first MOOG for me en super aanvulling met de Rev2 (wordt toch vaak onderschat is mijn mening!)… gevolg is wel dat ik nu ook naar meer MOOG aan het kijken ben…

Ik heb 3 recente moogs verkocht voor uiteindelijk te belanden bij de Prodigy.

De slim phatty heeft nog n vreemde aantrekkingskracht maar komt er vast niet in

Volgensmij komt er ook niks lelijks uit al probeer je het.

Hoe bevalt je uno Synth pro x? En heb je een ruis probleem?

Ik heb m niet meer uit de doos gehad sinds vrijdag. En hij komt deze week vermoedelijk ook niet meer uit de doos tenzij t SF lid dat me donderdag bezoekt ff wil spelen. Ik heb nl ff geen zin om m te leren, ik hoop muziek te maken met zaken die hier staan zonder displays. Of dat lukt weet niemand.
We weten allemaal al lang dat ik die x niet had moeten kopen, het is modern, heeft usb en n display. Niks voor deze studio :D
Ik heb geen idee wat het ruis probleem inhoudt, mss ff toelichten want als ie het heeft mag ie zo terug naar de winkel om niet meer terug te komen

Haha, die Pro-X met al zijn shortcuts en rariteiten lijkt me absoluut geen Klinkske synth.

De opslag kosten zullen wel uit de pan rijzen :D Flauw i know
Wel mooie kans om veel mensen blij te maken met een moog. Lekker droppen naar 899,- voor de liefhebbers zou ik zeggen.
Die hele 60hp serie vind ik wel geniaal bedacht, dan kan zo'n 25 toetsen ding wel mooi bij moet ik zeggen.
Bekijk bijlage 3859755
Voor de nieuwprijs van een Subsequent 25 kan je drie Bass Stations 2 kopen, hou je nog geld over om uit eten te gaan.
Sure, andere categorie, maar kom op!

En daarbij vind ik Novation Bass Station II niet veel bijzonder. Ik heb hem in het verleden gehad.
Maar we gaan offtopic..

Wel een mooie prijs. Als ik geen Grandmother had, dan had ik deze wel genomen.

En daarbij vind ik Novation Bass Station II niet veel bijzonder. Ik heb hem in het verleden gehad.
Maar we gaan offtopic..

Wel een mooie prijs. Als ik geen Grandmother had, dan had ik deze wel genomen.
It takes two to tango dus gewoon bestellen!

Ik heb de Subsequent 25 weer retour gestuurd.

Heb hem een paar dagen getest maar weinig toevoeging naast de Moog RME en Slim Phatty

Heb ze beide gehad, de sub en subsequent 37 en de 25, achteraf gezien vond ik de 25 zeker niet zoveel minder. De pluspunten van de 37 vind ik vooral het grotere toetsenbord en de arpeggiator, verder kun je bijna alle instellingen die je niet direct op het front van de 25 kunt instellen wel via de pc in een ‘template’ patch op de 25 opslaan. Wat beperkingen in het aantal presets hoeft ook niet per se een nadeel te zijn. Wel fijn aan de 25 is dat je niet de tune knop hoeft te gebruiken om in de menu’s te werken. Uiteindelijk is de 37 is in vrijwel alle opzichten beter maar als je zoveel geld niet wilt uitgeven is de 25 een goed alternatief.

Laatst gewijzigd:
In het verleden ook de micromoog gehad, ook wel een leuke synth.

Heb ze beide gehad, de sub en subsequent 37 en de 25, achteraf gezien vond ik de 25 zeker niet zoveel minder. De pluspunten van de 37 vind ik vooral het grotere toetsenbord en de arpeggiator, verder kun je bijna alle instellingen die je niet direct op het front van de 25 kunt instellen wel via de pc in een ‘template’ patch op de 25 opslaan. Wat beperkingen in het aantal presets hoeft ook niet per se een nadeel te zijn. Wel fijn aan de 25 is dat je niet de tune knop hoeft te gebruiken om in de menu’s te werken. Uiteindelijk is de 37 is in vrijwel alle opzichten beter maar als je zoveel geld niet wilt uitgeven is de 25 een goed alternatief.
De Subsequent 25 is ondertussen nagenoeg overal uitverkocht.
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik de Subsequent 37 in de 'goede tijd' 2e hands op de kop heb kunnen tikken voor een enigszins acceptabel bedrag.
Mijn meest inspirerende synth tot dusver, na 6 jaar nog altijd elke keer een glimlach als ik hem bespeel.
De BS2 heb ik een tijd bespeeld en qua prijs erg interessant, maar overall vond ik de Subsequent een behoorlijke stap hoger qua interface, build en sound.
Al is de BS2 wel erg flexibel en zeker geen straf oid.

De Subsequent 25 was niet interessant voor mij omdat ik de 37 al had, maar dat leek me ook een prima optie. Maar dan onder de € 1000,-

Back