Dank je Gloomy! Voor je reactie ik snap je reactie op die punten helemaal. Op sommige plekjes wringt het wat met de tuning en er zijn ook wat stukjes waar ik over twijfel ook over de drums. In het eerste nummer mag het wat spannender en bij de 2de was ik een paar dagen geleden aan het meedenken en zou ik het toch nog wat anders doen.
Verder ben ik soms ook wat verpest doordat ik in een aantal bands heb gespeeld waar veel noiserock, post-punk en black metal invloeden werden gemixt wat soms aardig dissonant kan zijn tot microtonal aan toe rare maatsoorten verschillende toonladders in een song. Polyritmes en dan heb je de verschillende intonaties op gitaren. Buizenversterkers op standje 11 Daarom vind ik analoge synths ook fantastisch klinken beetje oud of tune is voor mij soms karakter. Maar ik snap je ding ook wel bij die punten die je opnoemt. Daar zal ik ook wat meer aandacht aan moeten geven.
Het verhaal achter deze nummers is eigenlijk dat ik een soort demonummers wil maken. Een paar keer gevraagd om weer voor een band te spelen met eigen werk. Dus ik ben meerdere soorten muziek aan het schrijven. En soms zie ik wel leuke projecten voorbij komen en merk ik toch dat er nog geen eigen werk is. Verder is het best lastig om een band te starten met alle neuzen dezelfde kant op vooral als je in een apart hoekje zit. Ik heb de computer vol staan met halve projecten die ik niet afmaak maar dat is een bekend iets bij veel muzikanten. Van halve technonummers tot nummers in 5/4 jazz, breaks, rock noem het maar op.
En het was voor mij een reden om toch maar weer eens wat af te maken. Het eerste nummer zelfsbopbeen avondje. Nummer 2 wil ik eigenlijk nog een keer beter uitwerken. Gitaren en Bas allemaal opnemen met buizenversterkers die ik heb liggen en goede mics sm57, m201, m88.
De onderste track gebruik ik tonex software en amalgam captures. Dat is echt wel goed geworden het digitale. Voordeel is dat ik ‘‘s avonds gewoon kan opnemen en kwaliteit is best wel goed vooral in de mix. Ik heb wel eens een test gedaan met mics en buizenversterker is iets beter maar dan heb ik het maar over een paar procent. Iets minder gladgestreken. Verder voor de drums superior drummer gebruikt en ik heb een black metal preset gevonden ergens op internet die ik zelf nog wat aangepast hebt. En een paar kleine stukjes zelf gedrumd met een Roland ekit.