Dirk_Hendrik
Stamgast
Ik heb hier een dooie Korg 05R/W die op geen enkele wijze op midi data reageert.Wel op knoppen, speelt demo's, prima display info. Factory reset, nope, batterij er ook nog uit, nope. Luistert ook niet naar any vorm van sysex. Oscilloscoop er bij en de data gevolgd tot op de RxD pin van de microprocessor. Komt keurig aan maar daarna niks, noppes nadah. Nou heb ik een broertje dood aan de conclusie dat het defect altijd het moeilijkste component is (wat in dit geval nog niet helemaal het geval is...) maar hier lijkt het toch op een dooie serial in pin...
Vervangen? Prima maar waar vind ik z'n chip. Of je loopt tegen brokers aan (call for RFQ....), Russische leveranciers (embargo), Chinese Alibaba verkopers (counterfeits) of, als je dan eindelijk "Ha!" denkt bij 5 dollar op ebay, komen daar nog 70 dollar "verzendkosten" bij (trouwens ook een Chinees dus de nep-optie blijft ook bestaan).
Iemand hier met een tip? Een obscuur linkje van een zaak die niets online heeft oid?
Vervangen? Prima maar waar vind ik z'n chip. Of je loopt tegen brokers aan (call for RFQ....), Russische leveranciers (embargo), Chinese Alibaba verkopers (counterfeits) of, als je dan eindelijk "Ha!" denkt bij 5 dollar op ebay, komen daar nog 70 dollar "verzendkosten" bij (trouwens ook een Chinees dus de nep-optie blijft ook bestaan).
Iemand hier met een tip? Een obscuur linkje van een zaak die niets online heeft oid?