Xaoc Samarkanda quadruple delay

Voor de eurorakkers die van delay houden is er goed nieuws; Xaoc Samarkanda , een 4 voudige delay met elk z'n output die doorgelust kan worden naar de andere.

Samarkanda is een performancegericht digitaal delay station met resampling en looping mogelijkheden. Het biedt vier onafhankelijke delay kanalen met een breed bereik van 0,5 ms tot 15 seconden per kanaal.

Samarkanda's kanalen kunnen lossless worden gestapeld of gesynct, gekoppeld en geklokt voor synchrone werking, maar ook worden aangestuurd met gekalibreerde 1V/octaafspanningen. Elk kanaal kan het signaal oneindig vasthouden (freeze) en/of omkeren in zijn buffer.
Het kan ook fungeren als een resonator, chorus of flanger. Door de delay of looplengte te vegen kan naadloos worden geschakeld tussen geëmuleerd analoog (BBD/tape-achtig) en digitaal (granulair-achtig) gedrag.
Het audiopad is gebouwd met hoogwaardige componenten, waaronder 24-bits AKM-converters en 32-bits interne verwerking.
Prijs; bij verschillende winkels rond de 620,- euro

Functies;
  • Viervoudige resamplingvertraging
  • Verliesloze aaneenschakeling van secties
  • Vertragingsbereik van 0,5 ms tot 15 seconden per kanaal voor een totaal van 60 seconden bij stapeling
  • Analoog (tape-achtig) en digitaal (granulair) sweepgedrag
  • Continue, gesynchroniseerde en tap-tempo-bediening
  • Klokverdeling en vermenigvuldiging van 1:8 tot 8:1
  • Buffer bevriezing en 1V/oct loop playback controle
  • Omgekeerd vertragingseffect
  • Meerdere mogelijkheden voor het koppelen van kanalen

Details;
  • Eurorack
  • 42 hp, 40 mm diep (incl. lintbeugel)
  • Stroomverbruik: +210mA / -85mA
  • Bescherming tegen omgekeerde stroomtoevoer

Attachments

• Xaoc Devices Samarkanda.jpg
    Xaoc Devices Samarkanda.jpg
    222 KB · Bekeken: 7.115
  • Samarkanda black.jpg
    Samarkanda black.jpg
    21,1 KB · Bekeken: 489
Hij neemt veel ruimte in maar toen ik de videoclips zag en beluisterde werd ik wel enthousiast.
Klopt, maar in een kleinere case met wat utiliteiten erbij en modulatie en je kan hem mooi inzetten bij grotere cases of als apart effect. Ik doe dat vaker, kleinere cases samenstellen die makkelijk te combineren zijn.

Klopt, maar in een kleinere case met wat utiliteiten erbij en modulatie en je kan hem mooi inzetten bij grotere cases of als apart effect. Ik doe dat vaker, kleinere cases samenstellen die makkelijk te combineren zijn.
Ja, dat kan en doe ik al met een los 84 hp rack met wat modules er in maar dan moet ik nog een los rack er bij kopen, maar ja; eurorack je weet hoe 't gaat. :D
Ik moet zeggen dat ik het wel erg goed vond klinken en helemaal met de technodub in de clip van Tom Churchill, wat een toffe sound was dat.:okdan:
Maar ik moet me nog wel even over de prijs heenzetten, het is niet echt goedkoop en ik heb november nog de Befaco Oneiroi gekocht, die was ook 495 euro en zo loopt het weer aardig op bij elkaar.

ja is mooi spul van Xaoc.
deze module is wel tof. delays met een feedbackpad kun je veel dingen mee doen.

Back