Technics 1200 mk2

Ideale situatie

Ingeburgerd
tec

Attachments

• operation-basis-voor-technics-sl-1210-mk7.png
    operation-basis-voor-technics-sl-1210-mk7.png
    403,6 KB · Bekeken: 153
Is het een mk2 maar je toont de basis vd mk7?

Is de draaiknop stuk?

Ow ja ik zie maar het mk2 silver nee draai knop werkt. Maar start stop werkt niet als de knop indrukt ,stop het zo daar je los laat draait hij weer

Laatst gewijzigd:
Ik heb net een SL1700 wat opgeknapt. Wat ander mechanisme (geen druk maar draaiknoppen) maar het probleem waren vuile connecties. Ik heb conctactspray met smeermiddel gebruikt maar in dit geval zou alleen wat contactspray misschien wel genoeg zijn.

terugdraaien vd platter (heel even) is de rem die te fel staat. je moet m afstellen en erna testen met een plaat op de platter. De draaiende kracht (en remkracht instelling) is uiteraard afh vd (slip)mat en plaat op de platter. Als de platter voor en achteruit blijft draaien bij een stop heb je een ander probleem dan t afstellen vd rem.

terugdraaien vd platter (heel even) is de rem die te fel staat. je moet m afstellen en erna testen met een plaat op de platter. De draaiende kracht (en remkracht instelling) is uiteraard afh vd (slip)mat en plaat op de platter. Als de platter voor en achteruit blijft draaien bij een stop heb je een ander probleem dan t afstellen vd rem.
oke en dat doe je door middel van de arm af te stelllen zeg maar?

nee de remkracht regelen doe je door een vd pots onder de platter af te regelen. Daar moet enkel de platter voor opgetild worden. Je kan er (voor zover ik herinner) zo aan. De andere pot regelt het nulpunt vd pitch(fader) - ik dacht dat 't 'VR' en n getal is. Maar beetje google fu en je hebt t vast even vlot als ik t vond.

ja idd ik zie geen probleem. de start/stop doet het.
De rem moet gewoon anders worden afgestelt. ZIt een pot onder de plater zoals @klinkske al aangeeft.
Volgens mij moet ook de zwarte kap onder de platter los.

Ik heb onlangs zilverdraad in mijn Sl1200 mkII gedaan en de effectieve massa verhoogt.
Dat helpt omdat mijn Denon DL103 zo beter werkt.
Ook de hele arm uit elkaar gehaald en gesmeerd ed.
Dus basically de heletafel en arm uitelkaar gehaald.
Ook de losse onderdelen van de arm. Wat een werk :)

nee de remkracht regelen doe je door een vd pots onder de platter af te regelen. Daar moet enkel de platter voor opgetild worden. Je kan er (voor zover ik herinner) zo aan. De andere pot regelt het nulpunt vd pitch(fader) - ik dacht dat 't 'VR' en n getal is. Maar beetje google fu en je hebt t vast even vlot als ik t vond.
ja ik heb hem gevonden ik ga er binnenkort even aan draaie moet alleen kijken hoe ik dat moet afstellen zeg maar

Back