Reason Recycle - nu GRATIS !

Recycle van Reason Studios (vroeger Propellerhead) is nu gratis !
Hier heb ik zelf 21 jaar op gewacht, het enige wat je nodig hebt is een account.
Samenhangend een april 2025 chop-your-samples-challenge om ermee aan de slag te gaan.

1743612401493.png

nice! vroeger vond ik m geloof ik wel fijn, en helemaal vergeten. ooit nog weleens een in the studio with filmpje gezien van een of andere guy die hele vette dingen deed met recycle... net ff gedownload, eens glureren, lekker gratiesch! Dank!

Volgens mij las ik dat de SCSI support/transfer er wel uit is, dus je kunt het alleen nog voor het maken van REX files gebruiken. Ook nog nuttig verder! (behalve dat Bitwig dit niet ondersteunt dacht ik)

Tja, wat moeten we nog met Recycle als de grote DAWS al auto slicing en warp functies in hun samples hebben?
Bij veel DAWs stopt de slice abrupt waar deze geknipt is. Bij ReCycle wordt er een decay aan toegevoegd. In sommige gevallen geef ik hier de voorkeur aan. Kan geen kwaad om een extra gereedschap erbij te hebben. Maschine waar ik mee werk, kan zelf slicen,maar kan ook rx2 bestanden laden. :okdan:

Tja, wat moeten we nog met Recycle als de grote DAWS al auto slicing en warp functies in hun samples hebben?
Beter samples voorbereiden voor dr. octorex :geslaagd:

1743864093691.png

Wellicht handige video voor beginners die een recente mini tutorial zoeken (vanaf 2:00):

eo wou nog even vertellen dat er ook een ludieke competitie aan vast hangt,
gewoon de beat downloaden op de recycle free website van reason & uploaden op soundcloud
met de tag #recyclethebeat /// deadline: 16 april

hier zijn de instructies:

HOW TO ENTER THE CHALLENGE1. Download the sample above.

2. Chop it, stretch it, pitch it, crush it - use the sample however you want. No restrictions. Bonus points if you use ReCycle.

3. Upload your beat to Soundcloud with the tag #recyclethebeat no later than 16 April.

Ik werk nog altijd met Magix Studio 2016, dus ik weet niet of dit beter is voor me, misschien te moeilijk voor mij?????? :D

Combineer de 2 ! Ze vullen elkaar aan, het is geen of/of keuze.

Back