EP-133 Champions Update

teenage_engineering_ep_133_ko_2_top.jpg

De lang verwachtte update is dan nu eindelijk hier.

Je kan nu dus resamplen op de K.O. II en sinds kort ook complete projecten backuppen via de webbrowser en niet alleen de samples.k.o. @ just got its first major os update! we’ve managed to pack a ton of

new knockout features like
- resampling to remix and chop sounds,
- sidechain for groove control,
- song mode to arrange tracks of up to 9,801 bars
- an optimized playback engine with increased polyphony
- extended midi support.

Last edited by a moderator:
op een of andere manier steekt dat ding mijn ogen uit ,begint zowaar een beetje op een moderne compacte yamaha rs 7000 te lijken

Ik heb er uiteraard 1 en voor mij is het een blijvertje. Maar ik ben ook wel een beetje een teenage fanboy. Ik vind, in tegenstelling tot Mauri, het uiterlijk van TE producten super uitnodigend en inspirerend. De 2 grootste persoonlijke minpunten van de ep-133 zijn voor mij nu ook opgelost met deze laatste update. Het resamplen en het opslaan van complete projecten in dit geval.

Maar als ik een willekeurig persoon advies zou moeten geven omtrent een goede sampler voor onder de 500 euro om mee te beginnen zou ik denk ik toch de Roland SP-404 mkii aanraden.

Meer "bang for buck" en makkelijker in gebruik. De EP133 heeft een redelijk stijle learning curve. Ik vind dat zelf altijd wel fijn als ik een apparaat niet in 1 dag onder de knie heb maar voor een beginner kan dit ook demotiverend werken denk ik

Laatst gewijzigd:
Meer "bang for buck" en makkelijker in gebruik. De EP133 heeft een redelijk stijle learning curve. Ik vind dat zelf altijd wel fijn als ik een apparaat niet in 1 dag onder de knie heb maar voor een beginner kan dit ook demotiverend werken denk ik
ok bedankt!

Qua sound en mogelijkheden is de EP133 dan misschien weer beter?

De SP-404A kan dat volgens mij niet en dat is de enige SP die ik op dit moment heb. Zou mij niks verbazen als de mkii dt allemaal wel kan maar dat kan je misschien beter hier in een SP-404 draadje vragen

De SP-404A kan dat volgens mij niet en dat is de enige SP die ik op dit moment heb. Zou mij niks verbazen als de mkii dt allemaal wel kan maar dat kan je misschien beter hier in een SP-404 draadje vragen
klopt ik wist dat de 404A dat niet kan. Ik zal het in het SP404 draadje eens vragen.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik heb er uiteraard 1 en voor mij is het een blijvertje. Maar ik ben ook wel een beetje een teenage fanboy. Ik vind, in tegenstelling tot Mauri, het uiterlijk van TE producten super uitnodigend en inspirerend. De 2 grootste persoonlijke minpunten van de ep-133 zijn voor mij nu ook opgelost met deze laatste update. Het resamplen en het opslaan van complete projecten in dit geval.

Maar als ik een willekeurig persoon advies zou moeten geven omtrent een goede sampler voor onder de 500 euro om mee te beginnen zou ik denk ik toch de Roland SP-404 mkii aanraden.
even een toelichting :het steekt mijn ogen uit wil zeggen dat ik het graag wil hebben (vlaamse uitdrukking) en de rs 7000 is tot hier toe de meest uitgebreide sequenser met ongekende mogelijkheden
met andere woorden ik vind de K.O.II een BANGELIJK MACHINEKE

De KO II is voor mij een echte songwriter, kan m makkelijk koppelen met bv een Moog sound studio, kan je lekker losgaan echt makkelijk in gebruik. Zit ook in mn live setup voor wat xtra samples tijdens nrs.

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik twijfel om een ep133 te halen voor erbij, voor op de bank enzo beetje beats tikken. Werk nu met mpc, maar geen zin om die telkens los te koppelen. Hoe bevalt degene die em hebben?

Back