Hallo, Pantharhei hier!

Pantharei

Nieuwkomer
Hallo, sinds een aantal maanden ben ik bezig met het maken van muziek. Ik doe dat op een Behringer rd 8 en een Behringer rd 9 en heb de Behringer ms1 mk2 besteld die als het goed is half mei binnenkomt. Het maken van muziek komt niet zomaar uit de lucht vallen want ik heb in het verleden een conservatorium opleiding klassiek gitaar gevolgd (afgestudeerd in 1998) en toen ik daar vervolgens helemaal niks meer gedaan heb heb ik 2 draaitafels + mengpaneel aangeschaft en ben gaan plaatjes draaien (techno, tekno, elektro, acid, disco enz) en nu wil ik op 52 jarige leeftijd gaan bezighouden met drumcomputers en synthesizers maar waar ik tegenaan loop is dat ik op sites vaak niks snap van de product omschrijvingen en alle termologie. Zo ben ik op dit moment op zoek naar effecten voor op de drumcomputer, ik wil een delay, reverb en distortion die ik tegelijkertijd kan gebruiken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer en snap niks van de omschrijvingen. Misschien kunnen jullie mij tips geven wat voor gear ik aan kan schaffen maar ook waar ik het een en ander aan informatie kan vinden waar alles in jip en janneke taal uitgelegd wordt.

Welkom :baco: , genoeg leden hier met hardware en software ervaring. Zet voor jezelf even duidelijk op een rij wat je wilt vragen en maak een thread aan in het betreffende topic: Effecten & dynamics

Welkom, heb je een mixer met sent/return kanalen ivm parallel aansluiten van je toekomstige fx?

Zijn dat niet eerder inputs om externe gear in te kunnen pluggen?

Heb je een plaatje of type nummer van je mixer?

Hoi Pantharei, ikzelf ben ook een beginner op synth gebied. Speelde vroeger guitaar in Metal en punk bandjes en ben sinds een paar jaar meer de electronische weg ingeslagen.
Heb een Roland Verselab MV-1 gekocht en daar heb ik in 2 weken tijd een stuk of 8 liedjes op gemaakt, die me redelijk bevallen. Ben nu op zoek naar een Analoge synth als uitbreiding voor mijn MV-1 (die dus digitaal is). Veel plezier op synthforum.

Ik had het over de uitgangen en return ingang van mijn drumcomputer niet van mijn mixer want mijn mixer heeft geen sent en return. Ik heb een ecler nuo3 mixer.

20250415_175215.jpg

Attachments

• 20250415_175235.jpg
    20250415_175235.jpg
    88,7 KB · Bekeken: 110
Maar kan ik niet beter als ik een effect op de kickdrum wil de uitgang van de kickdrum nemen en dan weer via de return op de drumcomputer? want via de mixer krijgen alle instrumenten van de drumcomputer dat effect.

Nou het eerste punt is dat je een dj mixer hebt met stereo kanalen dus je kunt je rd-9 kick of splitten van mono naar een stereo kabel of je master via hoofdtelefoon out naar je mixer.

Als je andere geluiden door je Rd-9 wilt halen gaat dat of direct in je return van je rd-9 of je kunt het via je mengpaneel rommelen. Wat daar aardig aan is dat je dan 3 stereo sporen kunt blenden met waar je de effecten van wilt gebruiken

Nou het eerste punt is dat je een dj mixer hebt met stereo kanalen dus je kunt je rd-9 kick of splitten van mono naar een stereo kabel of je master via hoofdtelefoon out naar je mixer.

Als je andere geluiden door je Rd-9 wilt halen gaat dat of direct in je return van je rd-9 of je kunt het via je mengpaneel rommelen. Wat daar aardig aan is dat je dan 3 stereo sporen kunt blenden met waar je de effecten van wilt gebruiken
bedoel je stereo kabel of kanaal?

Uhm, nou je mixer heeft alleen stereo in en uit.

Je rd-9 heeft mono uit of hoofdtelefoon uit. Dus je moet een trs jack naar stereo tulp hebben om überhaupt alle geluiden tegelijk in je mixer te krijgen. Als je alleen je kick out wilt gebruiken heb je een ts kabel met y splitter naar twee keer tulip (rca) nodig

Back