Reverbstaartje checken.. just listen... (Behringer vs Boss)

MacGyverGear

midi-life crisis
Ik gebruik hier en daar wat galm voor live.. en al tijden een Boss apparaatje wat fantasche effecten heeft voor gitaar, maar ook sax. Eerder gebruikte ik wat van TC.. vond ik ok, maar met het apparaatje van Boss (rechts in de video) was super compleet en had nog wat andere leuke features als Bonus.

Het Behringer mixertje (links) had ik ooit eens gekocht.. prima dingetje ook, op wat flaws na.. heb ze nu eens naast elkaar beluisterd en vergeleken op de reverb, iets wat ik best vaak gebruik met de sax. Ben heel benieuwd welke jullie mooier vinden. :engel:

De video hieronder begint vanaf 0:49 met de Behringer zonder muziek zodat het individueel te horen is..

ik vind t wat teveel staart, te lang, maar was dat 't antwoord wat je wou? :)
Geweldige sax speler jij, ik heb al eens gedacht om je te vragen of je niet eens een spoortje wou doen voor wat van mijn herrie te verfraaien.

wat zijn die 'krakjes' rond 26 seconden? Clipt er iets? vanaf 1min 26 hoor ik er nog duidelijker

Hey thanx!!! :) Het zou kunnen dat er iets clipt.. met muziek erbij maar dat hoor ik niet direct. Rond 1.26 hoor ik volgens mij een klep.. er hangt een microfoon voor.. ik heb nooit zo geoerend op mijn kleppen meer gentle bedienen.. veelal zit er muziek achter waardoor dit soort geluidjes in het niet vallen..

Wat betreft de staartjes.. lang misschien voor sax.. maar ik vind dat zelf wel mooi.. maar welk staart is nu mooier.. ik geniet stiekem bij de ene toch iets meer dan de andere bij het spelen.. Ik ben nu juist benieuwd of dat alleen tussen mijn oren zit of dat anderen dat ook opvalt. :D

de ene is langer, ik denk dat de boss langer is? Maar ik hoor verder geen verschil in de woonkamer op n klein setje adam

Kritische oren :okdan: De Boss lijkt idd iets langer te zijn..

Ik wacht nog even met mijn voorkeur uitspreken.. want ik wil niemand bevooroordelen.. hahaha.. :D Thanx in ieder geval!:okdan:

Heeft SF geen regels tegen echte muzikanten? Schande :frons:

Ja, maar die kiezen zonder te luisteren al voor het merk met een 'betere' reputatie.. Ik weet dat er hier ook mensen van Behringer houden.. :luv:

behringer lijkt meer op de achtergrond, en die boss meer in your face.
de behringer verdwijnt wat meer naar de achtergrond (of eerder), terwijl de boss langer blijft hangen. geen idee of je ongeveer dezelfde settings gebruikt.

Vind de behringer wat natuurlijker klinken :) (geen beh fan btw)

Mij lijkt de Boss warmer te klinken maar dat kan ook lengte of misschien zelfs volume van het effect te zijn.

behringer lijkt meer op de achtergrond, en die boss meer in your face.
de behringer verdwijnt wat meer naar de achtergrond (of eerder), terwijl de boss langer blijft hangen. geen idee of je ongeveer dezelfde settings gebruikt.

Vind de behringer wat natuurlijker klinken :) (geen beh fan btw)
Ik heb de Boss zo goed mogelijk proberen te matchen.. maar niet helemaal gelukt. De Behringer heeft alleen 'decay' als parameter. De Boss heeft een lange rij parameters.. maar ik kom alleen niet in de buurt.. ook verschillende types geprobeerd.. Er zit zelfs een shimmer in..
Persoonlijk vind ik de Behringer ook iets mooier klinken.. Er lijkt een soort harmonische beweging in te zitten.. De Boss heeft een mod en rate parameter, waardoor het staartje wat gemoduleerd wordt nu, maar het is em nog niet helemaal..

Uit praktische overwegingen wil ik de Boss gewoon blijven gebruiken, mede omdat er vele effects in zitten die ik niet uit de Behringer kan halen.. en ik presets kan selecteren met een footcontroller.. Maar als ik door de Behringer galm blaas met m'n hoofdtelefoon op, zit ik stiekem iets meer te genieten.. en dit krijg het maar niet voor elkaar in de Boss.. maar goed te weten dat het niet direct opvalt dat de Boss minder mooi klinkt.. :)

Ik wist eigenlijk al bij t lezen vd titel wat jij t beste vond.

Ik wist eigenlijk al bij t lezen vd titel wat jij t beste vond.
Hehe.. Ik neem aan door "just listen", wat een soort oneliner is van Behringer?? :D

Maar ik ben wel verrast.. dat het alleen tussen mijn oren zit. En dat de Boss voor de meesten weer voller klinkt.. :) Ik kan de Behringer galm door wat anders te routen wel live kunnen gebruiken aangezien dit mixertje binnenkort in een koffertje komt te zitten samen met wat andere apparatuur.. maar dan moet ik nog meer kabels aansluiten en kan ik alleen galm gebruiken.
De andere FX processor die in de Behringer zit geen bruikbare ping-pong delay in.. TAP zit er dan nog op, zelfs via een footswitch, maar de feedback parameter ontbreekt in het menu en het eindigd na 1 herhaling links en 1 rechts. Er zijn meer mensen op internet die daarover klagen, en hopen op een update met meer parameters, maar daar luisteren ze bij Behringer dan weer niet naar..

Verder bleek de micro USB powerconnector niet echt hufterproof.. maar daar heb ik de oplossing hieronder voor gevonden..

Ik kwam toevallig net even op Gearspace.. daar had ik dezelfde test ook gepost. en naderhand in augustus toch nog 'n paar reacties gekregen. Ze vonden daar de Behringer Flow weer beter klinken. Tja.. :D

Heb eigenlijk na de reacties hier op dit testje besloten de Boss Gigcaster te blijven gebruiken voor effects. En tevens de Flow erbij te houden als mainmixer. Zo zijn ze ook weer elkaars backup natuurlijk, mocht er ooit eentje falen...
Met wat knutselen heb ik de Behringer in een schuifrail kunnen bevestigen.. zodat zelfs de Boss nog in de deksel kan opgeborgen worden zonder iets te disconnecten.

Zoals hieronder ziet het er dan een beetje uit. Erg blij met deze opstelling. :)

Mijn rig.jpg

Laatst gewijzigd:
Back