Heel simpel looper appje voor Android gezocht

BastardPower

Stamgast
Om voor samenspel stukken te oefenen zoek ik een heel simpel looper appje, liefst gratis, voor Android.

We krijgen een stuk in de les wat we gaan spelen.
Ik zoek dan op YouTube een versie daarvan waarop ik kan meespelen.
Het zijn vaak meer jazz, soul of funk stukken, maar die artiesten gaan al vaak snel improviseren waardoor ik moeilijk kan meespelen.
Meestal is er echter wel een stuk van het liedje wat ik zou kunnen loopen om daarop te oefenen.

Met PipePipe voor Android kan ik het geluid van het filmpje downloaden.
Met VLC kan ik loop markers zetten, maar die zijn niet altijd precies en worden ook niet bewaard.
Ik zoek dus een app waar ik het liedje kan inladen en eenvoudig de loop points mee kan zetten, desnoods beetje aanpassen en bewaren.
Iemand een idee?

Mag desnoods ook voor iPad of iPhone.

Is Remixlive niks voor je?

Screenshot_20250423_181822_Remixlive.jpg

Beide bedankt voor de tips!

@Grumble : inderdaad, RemixLive is wat overkill voor wat ik zocht. Heb het geprobeerd, maar in de gratis versie kon ik ook geen eigen mp3's inladen.

@Nap: Audio Looper lijkt heel interessant. Heb het op mijn MBA geïnstalleerd als iPhone app. Blijft toch een beetje moeilijk om het juiste loop point te vinden. Het zou tof zijn als het programma de muziek ook kan analyseren om juiste loop points te vinden. Er lijkt een Android versie in de maak te zijn, dus ga ik nog wel eens bekijken. Het is wel helemaal het soort programma dat ik zocht.

Dat deed ik tot nu toe op mijn pc in Audacity.
Maar is toch omslachtig: openen in Audacity, loopje maken (kost toch wat tijd in Audacity), syncen naar Dropbox, openen op telefoon en daar afspelen.

Sorry, het beantwoordt niet helemaal aan je vraag, maar mocht je toch kunnen leven zonder oplossing voor telefoon/tablet, dan kan ik Transcribe! wel aanbevelen: Transcribe! - software to help transcribe recorded music

Uit de beschrijving:
It is also used by many people for play-along practice. It can change pitch and speed instantly, and you can store and recall any number of named loops. So you can practice in all keys, and you can speed up as well as slow down.
Heb ik vroeger nog veel gebruikt om stukken uit de gitaarles in te studeren.

Even deze terug opfrissen, bij een muziekboek van Hal Leonard kreeg ik een code om online de audio bestanden te gebruiken om te oefenen.
En zij hebben eigenlijk de perfecte loop applicatie:
58da6e61f021a72d63280f3cce6747829f251b1d.jpeg

Echter, is enkel bruikbaar op hun website. Geen applicatie die ik met eigen bestanden kan gebruiken.

Back