Vhikk X als eerste modulaire synth

DJ41

Lid sinds 1834
Voor velen die in Eurorack zijn geinvesteerd zal dit een hele domme vraag misschien zijn. Op youtube heb ik wat gave demo's/reviews gevonden van de Forge TME Vhikk X. Ik ben zelf niet bekend met eurorack modules. Zou de aanschaf van dit apparaat een op zichzelf staand goede aankoop zijn? Of moet ik ernaast nog aan andere dingen denken? Uiteraard zal ik een Eurorack stand moeten aanschaffen, dat lijkt mij logisch.

The vhikk is happy alone but thirsty for voltages. Dus met alleen deze module zou je ook al los kunnen. Een 4MS powered POD is dan wel een aanrader. (als de diepte past)

Werkt inderdaad prima als enige (eerste) module, maar wat modulatie maakt het zeker toffer. Denk aan een envelope en wat lfo's. Eventueel nog wat fx erachter en je kan eindeloos veel geluiden eruit halen.

Pas op dat Eurorack met een signaal werkt dat een stuk sterker is dan line level.

Op de website staat dan weer wel dat de Vhikk X zowel line in als out kan produceren...

De Vhikkx is een vet brute module. Ik stuur 'm aan met een trigger op z'n VCA ingang. Verder heb ik de Morph, Scan, Fuse en Warp ingangen aangesloten op de Mimetic Digitalis via een Lapsus Os. Instant dikke sound en ritme.

Back