Grone Drone vs Oneiroi vs Vhikk X - geen idee

Futilie_Soundscapes

Ingeburgerd
Als ik m’n eerste modulaire synth zou moeten kopen, zou het een van de volgende zijn:
Vhikk X
oneiroi
Grone Drone

Iemand ooit voor dezelfde keuze gestaan?

Wat heb je besloten en waarom?

Ik heb de oneiroi, prima ding. Zou ook graag de vhikk willen hebben, maar is nu lastig aan te komen. Heb je wel eens aan een Morphagene gedacht? Daar heb ik het meeste plezier van

Ik heb de oneiroi, prima ding. Zou ook graag de vhikk willen hebben, maar is nu lastig aan te komen. Heb je wel eens aan een Morphagene gedacht? Daar heb ik het meeste plezier van
Zou je die Vhikk willen hebben:

- als aanvulling op de Oneiroi

- als vervanging van de Oneiroi

Of…..

En waarin verschillen beiden van elkaar?

Heb ze allemaal gehad, en alle 3 zijn toffe modules. Heb nu alleen nog de Vhikk x, omdat ik daar de tofste resultaten uit krijg en de meeste lol mee heb.

Ik heb de Oneiroi maar ik heb nooit voor de keuze gestaan want ik zag wat reviews toen ie net een paar maanden uit was en deze had veel interessante mogelijkheden dus ik heb 'm gewoon besteld.
Volgens mij bestond de Vhikk x nog niet op dat moment en de Grone Drone ken ik niet.

Als Plaits fan lijkt me de vco van Oneiroi een beetje te beperkt. Het looper deel is nu ook een losse module, Iroi.
Ik zou dan eerder daarvoor gaan, en dan met een Plaits en analoog filter.
Maar ik heb al jaren een Morphagene en dat blijft mijn favoriet als looper, maar dan mis je nog een reverb tov Iroi. Dus daarvoor zou je ook nog Beads kunnen overwegen
Beads + Morphagene zou ik niet zonder kunnen😁
Vhilkk X lijkt me wel wat maar vind het wel prijzig waardoor ik nog niet overtuigd ben dat ik die 'nodig' heb.

Laatst gewijzigd:
Ik zou de OneRoi niet als modulaire synth willen omschrijven. Ik vind het een heerlijke drone machine om apocalypso mee te maken. De Vhilkk lijkt er wel op maar is volgens mij wat meer gepolijst, ook mooi kwa geluid maar het lettertyoe dat ze gebruikt hebben voor de labels is afzichtelijk. Misschien is dat ook wel de reden waarom ik geen MakeNoise in huis heb!
Dus om met Wim T Schippers te spreken: Nieuws waar u niets aan hebt

Ik zou de OneRoi niet als modulaire synth willen omschrijven. Ik vind het een heerlijke drone machine om apocalypso mee te maken. De Vhilkk lijkt er wel op maar is volgens mij wat meer gepolijst, ook mooi kwa geluid maar het lettertyoe dat ze gebruikt hebben voor de labels is afzichtelijk. Misschien is dat ook wel de reden waarom ik geen MakeNoise in huis heb!
Dus om met Wim T Schippers te spreken: Nieuws waar u niets aan hebt
Bedankt Bert en Ernie !

Al ken ik de Vhikk niet dan heb ik wel 't idee wanneer je "mooiere" sounds wil maken dat deze heel geschikt is terwijl de Oneiroi het juist goed doet om otherworldy te gaan.
Beide zijn op zich mooie goede modules maar het is maar net wat je smaak is denk ik.

Back