Spitfire Audio overgenomen door SPLICE

Spitfire Audio is overgenomen door Splice. In dit artikel wordt ingegaan op de betekenis van deze overname voor componisten en andere 'muziekmakers'.

In deze video komen de CEO's zelf aan het woord:

Hmm, dat klinkt als een fatbike-fabrikant die Mercedes-Benz overneemt. Jammer dat het nodig is.

Ik vind het wel een interessante ontwikkeling, met name vanwege de infrastructuur en opties die Splice biedt. Misschien worden de Spitfire libs hierdoor wel bereikbaar voor meer mensen. Maar goed, ik heb geen Splice en alleen maar een gratis Spitfire library dus het raakt mij verder ook niet echt.

Ik vind het wel een interessante ontwikkeling, met name vanwege de infrastructuur en opties die Splice biedt. Misschien worden de Spitfire libs hierdoor wel bereikbaar voor meer mensen. Maar goed, ik heb geen Splice en alleen maar een gratis Spitfire library dus het raakt mij verder ook niet echt.

Het platform van Splice is natuurlijk zeer toegankelijk. Maar het gebruik is totaal anders, wat blijft nog over van je business model als ipv sample libraries van $1000,- nu per sample uitgecheckt kunnen worden.

En even verder lezende is het dus waarschijnlijk dat Splice AI wil gaan gebruiken om meer van die Spitfire achtige libraries te maken. Das niet zo goed nieuws voor orkesten en individuele pro composers die steeds meer afhankelijk zijn geworden van die inkomsten.

Back