Frap Tools Magnolia (West-coast analoge polysynth aangekondigd)

Frap Tools hebben de Magnolia aangekondigd in de aanloop naar Superbooth.
Ik heb maar beperkte info gevonden, maar:

Het gaat om een 8 stemmige analoge west coast stijl Poly synth.
- 'Through zero' Frequentie modulatie
- Fatar polyfonische 'aftertouch' toetsenbord
- Prijs nog onbekend
- Wisselende info over cv-connectiviteit
- Oscillatoren waarschijnlijk gebaseerd op de Frap Tools Brenso module
- Zomer 2025 release (?)

bronnen: Frap Tools Magnolia - Superbooth 25's Surprise Hit? - gearnews.com

Attachments

• frap-tools-magnolia-770x425.jpg
    frap-tools-magnolia-770x425.jpg
    134,9 KB · Bekeken: 7.151
Last edited by a moderator:
Echt vet moet je horen. Dit is wel de meest eigenzinnige analoge poly op de markt.
Wat een karakter, bite maar ook gewoon mooie brood en boter sounds.

Mooie sounds hoor.

Helaas is een grote keyboard synth op dit moment niet echt een optie maar misschien ooit...?

Ja tof ding.
Ooit heeft er ook een poly Buchla bestaan maar kan er weinig over vinden

Een prachtige synth inderdaad! We leven in mooie tijden wat betreft nieuw verkrijgbare analoge polysynths.....er is bijna teveel keus nu. Ik kan me nog goed herinneren dat ergens rond het jaar 2000 de Alesis Andromeda uitkwam en dat dit toen de ENIGE nieuw verkrijgbare analoge polysynth op de markt was. Daarvoor was er JARENLANG geen enkele analoge polysynth nieuw te koop!

Ja man, dit is echt de golden age. Reissues van classics, nieuwe digitale en analoge en hybride dingen, flagships tot kleine betaalbare pretbakjes. En dan lopen hier sommigen nog te somberen.

Mooi ding hoor, morphing osc's nice. Mis wel een beetje de connectie met cv/gate aangezien ze daar mede bekend om zijn en uiteraard eurorack modules hebben.

Je valt wel weer in de herhaling.

CV, eurorack integratie heb je niet veel aan in een Polysynth met zoveel voices. Dat is niet practisch.
4 voice is de max in euro en weinig mensen hebben dat.
Dat deze bak van een eurorack fabrikant komt voegt daar ook weinig aan toe.

In een analog keys heb je bv 4 voices die je ook monofoon kan benutten. Daar zijn die cv's dan wel weer handig. Zo kan je ook een xtra vco aansturen en via de input de synth intrekken.

Maar goed voor die Magnolia zie ik het nut niet.

Eurorack is ook niet practisch, maar ik zie de mogelijkheden wel. Maargoed de Magnolia is een prachtige bak as is lijkt me.

Gisteren was ik bij Schneidersladen waar deze beauty speelklaar stond. Zonder voorkennis was het even zoeken, maar al snel hele bijzondere geluiden die je niet zomaar uit andere analoge synths haalt. In het echt ook zeker zo mooi als op de plaatjes. Zou zomaar kunnen dat deze nog eens in de studio komt hier...

Gisteren een kwartiertje bij SchneidersLaden achter de Magnolia gezeten, erg mooi geluid

Back