De Alternatieve module advies draad (iemand geeft een type vraag en ervaringsdeskundigen geven hun idee of alternatief)

MstrFX

B T N!
Post hier na uren op modulargrid.com gezocht te hebben maar je toch nog wat advies wilt een vraag over alternatieven.

Mijn enige hardware clock was de welbekende Multiclock welke ik in 2024 verkocht heb.
Schermafbeelding 2025-05-15 om 12.41.17.png

Nu zit ik toch naar wat alternatieven te kijken naar een niet al te dure Euro clock.

Erica heeft hem in prijs verlaagd naar plus minus 150,-

Schermafbeelding 2025-05-15 om 12.43.48.png

Deze kwam ik op Etsy tegen voor nog geen 100,-

Schermafbeelding 2025-05-15 om 12.47.09.png

Iemand die een clock heeft waar ie erg tevreden over is en echt een toegevoegde waarde?
P.s. mijn meest strakke clock die ik nu heb is die uit de Elektron AHmk2

Last edited by a moderator:
sbx 1 van Roland? k heb er een gekocht voor 180 euro paar maand geleden. Maar is moeilijk te vinden... En al zeker onder de 250/ 300 euro... Ik begreep niet waarom je de ERM wegdeed. ik heb beiden.

Was 1 kanaal van de ER-M stuk (nog opengemaakt en kapotte kanaal opnieuw gesoldeerd maar werkte niet) Reparatie was 100,- en mijn ouwe studio maat wilde hem ook niet meer en ik heb ook geen plek meer op mn buro vandaar iets wat toevoegt aan mn euro..

Heb momenteel pamela workout, maar ben aan het kijken of ik deze kan vervangen door de fh2 van expert sleepers. Deze heb ik ook en kan ook van alles op clock gebied

Oh ja. Die pam zie je veel voorbij komen... Heb zelf de ExpertS ES-8 gehad maar die patch points waren beetje gaar vond ik..verder wel mooie module.
Ik besef me nu dat ik ook nog een Allen synthesis EuroPi heb.. Zal die eens op mn Elektron heat zetten zodat ik kan zien hoe strak ie is.

Ik heb weer een vraagje.. VCA + ENVELOPE in 1 module..
kwam deze twee tegen..
Iemand tips, wijsheid?

Screenshot 2025-11-24 at 12.56.17.png
Screenshot 2025-11-24 at 12.57.44.png

Er zijn alternatieven van qu-bit, NE en patching panda maar ik ben heel tevreden met Delta V door de veelzijdige inzetbaarheid in een kleine setup.

Laatst gewijzigd:
Post hier na uren op modulargrid.com gezocht te hebben maar je toch nog wat advies wilt een vraag over alternatieven.

Mijn enige hardware clock was de welbekende Multiclock welke ik in 2024 verkocht heb.
Bekijk bijlage 3861593

Nu zit ik toch naar wat alternatieven te kijken naar een niet al te dure Euro clock.

Erica heeft hem in prijs verlaagd naar plus minus 150,-

Bekijk bijlage 3861591

Deze kwam ik op Etsy tegen voor nog geen 100,-

Bekijk bijlage 3861592

Iemand die een clock heeft waar ie erg tevreden over is en echt een toegevoegde waarde?
P.s. mijn meest strakke clock die ik nu heb is die uit de Elektron AHmk2

IMG_7085.jpeg

Ik heb deze besteld dus ben benieuwd!

Iemand al ervaring met de sim’n tonic nome 2?

IMG_7086.jpeg

Pamela's Disco
Pamela's Disco syncs Eurorack modular and other compatible devices to the ‘Master’ Tempo of a PRO DJ-LINK™ Network. This enables syncing your modular to your decks for unique hybrid DJ sets.
Geen alternatief voor een standalone klok, wel voor syncen met DJ gear.

Laatst gewijzigd:
Thx @Synthesist ga zo checken! Ik zet wel wat harder in op Discreet.. De discrete VCA van Rides in the Storm is slechts 59,- en heeft een fader.. en 1cv input.

Ik heb weer een vraagje.. VCA + ENVELOPE in 1 module..
kwam deze twee tegen..
Iemand tips, wijsheid?

Bekijk bijlage 3867489Bekijk bijlage 3867490
Ik heb ook een delta V. Werkt prima en is volgens mij ook van nederlandse bodem. Het is ook een soort mini maths maar dan ook als vca+env te gebruiken. Als ik het vergelijk met maths zijn de ranges op de delta v wat extremer. Je kan bijvoorbeeld al gauw een decay krijgen die maar open blijft staan (extreem lang), de ranges bij maths zijn wat meer geoptimaliseerd imho (meer bruikbare ranges). Maargoed als je weet hoe je hier mee om moet gaan is het geen probleem. Check wel even de verschillen tussen de versies. Volgens mij heb ik een mk3

Ja is van Nederlandse bodem, vind het ook een mooi merk heb er alleen nog niks van..

Back