Jij gaat zo heen - Nederreggae akoestisch

Dilago

Ouwe rot
Ben bezig met een Nlse tekst op een oude Jamaicaanse riddim die weer min of meer is nagemaakt van Amerikaanse soul.
Ik heb de akkoorden zonder clicktrack op akoestische gitaar gespeeld die ik tegelijkertijd zowel met mic als met jack heb opgenomen. Dit is een 1 take opname met gitaar en zang, waarna ik de 2e stem er overheen heb gedubd.

Er komen nog 2 coupletten achteraan. Ik zal hier de voortgang steeds posten.

Attachments

• harm - jij gaat zo heen.mp3
    2,1 MB
Misschien een beetje reverb op dat begin gitaartje? Ja, tof beginnetje voor een leuke track. Vergeet niet de vocals wat te automaten met effecten.

Gloomy :)

hola Dilango,

Goed begin,al vind ik dat iemand heen gaat het te vrolijk.
En inderdaad een beetje reverb erop,
Ben benieuwd naar de hele track :dubbel:

Groeten van andreos:)

Wat een leuke reacties! Ik zal er z.s.m. weer verder mee!

Gisteren met mijn band spontaan de trial versie opgenomen van 'jij gaat zo heen' in de oefenruimte met 1 mic in de ruimte. Er zitten wel wat fouten in en aangezien het idee spontaan ontstond en ik dientengevolge mijn tekst niet bij me had. Derhalve bral ik her en der maar wat uit het hoofd.

De toetsenist was er niet dus kon het sowieso geen eindversie worden. Maar vind het wel aardig genoeg om deze toch ff te posten. Binnenkort de goeie demoversie.

Attachments

• Soon y b gone 3.MP3
    1,2 MB
Wat een top nummer is dit man.
Nerder-Reggae-ska.
Bas is strak en goed gedrumd ook.
Die blazers zijn helemaal een mooie toevoeging.
Kan je een stadion mee plat spelen
Misschien nog een orgel als aanvulling?

Het orgel komt er nog bij maar de toetsenist was gisteren afwezig.

Wat een prachtige reactie, thanks bro!

Idd, coole bass en mooi aansluitende blazers. Goed al zo. Nu wacht ik op het eindproduct.

Deed me wat denken aan "The Specials".

Cheers,

Gloomy :)

Heb de structuur aangepast en de juiste vocalen ff over de oefenversie heen opgenomen.
Zo gaat het ongeveer worden. Later meer.

Attachments

• offbeat operators - jij gaat zo heen (rehearsal demo).mp3
    6,3 MB
Heb de refreinen nog ff gedubbeld mt baritonstem.

Attachments

• offbeat operators - jij gaat zo heen (rehearsal demo).mp3
    6,3 MB
Hierbij de live opname van gisteren in de oefenruimte. Heb mijn eigen stem eenmaal gedubt om het wat duidelijker te maken en verder niks.

Deze opname is gedaan met een recorder in de ruimte. Zitten nog wat foutjes in her en der maar het is ook nog slechts de demo.

Attachments

• offbeat operators - jij gaat zo heen (rehearsal demo june 2025).mp3
    7,8 MB
Back