4 keer de verkeerde AC/DC Adapter bestellen voor een Behringer MS-01

retro fairytales

Ingeburgerd
Sorry ik ben blijkbaar gewoon schijtdom!!!!

ik ben al heel lang bezig om een vervangende ac/dc adapter te bestellen voor een Behringer MS-01.

bestelling 1 9 volt verkeerde plus minus
bestelling 2 plus minus OK te weinig vermogen
bestelling 3 plus minus OK opgegeven vermogen in amazon is veel te hoog, adapter werkt niet
Bestelling 4 adapter is verkocht als adapter voor MS-01.. klopt niets van qua vermogen en plus minus van de stekker

GVD KK!!!
ik wil gewoon een adapter bestellen voor mijn behringer MS-01 die werkt... Gruwelijk !!!

een adapter met correcte +- en correcte spanning, die enkel teveel vermogen heeft, zou toch moeten werken hoor... tenslotte bepaalt uw verbruiker het vermogen dat hij uiteindelijk trekt, en niet uw adapter.

9 Volt, minimaal 600mA, meer dan 600mA maakt niet uit. Meegeleverde heeft 1700mA, waarom 1100 meer dan 600mA? Geen idee, maar kan geen kwaad om 1700 of 2000mA te gebruiken.

Polariteit center-negative, oftewel de buitenkant de plus, binnenkant de min. Dit symbool:
1000017439.jpg

Heb veel adapters de deur uitgegooid, wat veel tafelstekkers en gebrom scheelt. Voor alle spul (synths en effecten) dat minder dan 660 mA nodig heeft, gebruik ik nu twee Cioks DC7 & eentje met de 8 uitbreiding. Voordeel: schakelbaar tussen 9-18v en voor alles is wel een kabel met juiste plug. Nadeeltje wel dat je hun kabeltjes (qua pluggen en polariteit) nodig hebt, alhoewel je die polariteit dus makkelijk met zo'n chinees kabeltje zou kunnen 'omdraaien'. Heb destijds ook naar de Strymon Zuma gekeken en volgens zijn er ook Harley Bentonachtige budgetoplossingen.

Het is toch nog goedgekomen. Ik heb een roland PSB-230EU AC Adapter besteld. kost 30 piek maar dan heb je ook iets dat goed werkt.

Niks weggooien. Ik bewaar elke adaptor. Heb hier 3 schoenendozen vol met verschillende adaptors van allerlei huishoudelijke apparaten die door de jaren heen zijn stuk gegaan.
Daar zit altijd wel iets bij dat op een synth past. Moet soms wel ff ander stekkertje eraan zetten of de polariteit omdraaien inderdaad.

Niks weggooien. Ik bewaar elke adaptor. Heb hier 3 schoenendozen vol met verschillende adaptors van allerlei huishoudelijke apparaten die door de jaren heen zijn stuk gegaan.
Daar zit altijd wel iets bij dat op een synth past. Moet soms wel ff ander stekkertje eraan zetten of de polariteit omdraaien inderdaad.

Had ook zo'n doos. Alle adapters gelabeld met zo'n oude lettertang. Die plakken inmiddels niet meer, zodat ik nu een hele boeiende puzzeldoos heb.

Had ook zo'n doos. Alle adapters gelabeld met zo'n oude lettertang. Die plakken inmiddels niet meer, zodat ik nu een hele boeiende puzzeldoos heb.
Ik heb daarom stiften gekocht die wit, geel, zilver zijn en watervast. Ik kan de labels op de voedingen niet meer lezen dus ik schrijf de gegevens groot met stift en hang een label aan de kabel nabij de stekker waar ik groot t toestel op schrijf. Die bewaar ik in plastieken dozen per type. Dus bijvoorbeeld ‘synth’ en ‘drum’ en ‘fx en midi’

Wat me doet denken aan een tip: rol geen snoer rond je gear om het zo op te bergen. De kabel weekmaker smelt zich in je gear als je pech hebt en dan lijkt t op sigaret schade. Ik zie t vaak bij oud spul zoals de korg kr55 maar ook bij de polyvoks… niet doen.

ik heb ook recent zitten worstelen: meeste problemen was dat die geschakelde voedingen storing gaven in de audio en ook niet stabiel genoeg waren .
heb warwick rockpower uiteindelijk geprobeerd , die doen het wel en hebben veel keuze .bv hier : Warwick RockPower NT 50 9V DC Adapter met Verloopkabel voor Effectpedalen
ook een wat duurdere van boss / roland deed het goed alleen daar moest ik de polariteit veranderen door de kabel te knippen en andersom aan te sluiten .

Back