Benieuwd naar modular

mathias_v

Multidisciplinaire nerd
Hai allen, ik ben Mathias, ik heb me aangemeld omdat ik graag wil beginnen met modular an hier prima deals voorbij zag komen. Ik doe al veel met Ableton Live maar iets aan het generatieve aspect van modular spreekt mij erg aan. Ik luister veel naar bass muziek en artiesten zoals Vorso, Koan Sound, Frequent, Hudson Lee, een beetje in die hoek. Ik ben een sound-design gekkie en zou graag mijn opties met modular willen verkennen

Je kunt sws je voeten alvast nat maken met de gratis VCV Rack en/of Cardinal software :)

welkom en Monotrail op youtube geeft goede tutorials

Welkom Mathias!
Modular kan als hobby al gauw oplopen dus als je ook maar enigzins een soldeerbout kan vasthouden dan is het zelf bouwen van modules een stuk goedkoper.
Dat klinkt ingewikkeld maar er worden meestal kant en klare pakketten geleverd waarbij je dan zelf met de soldeerbout het in elkaar monteert.
Een goed kanaal is Molten Music, hij heeft van heel wat modules zelf in elkaar bouwen youtube clips gemaakt zodat je het helemaal kan volgen.

@krautrock1958 dat klinkt erg aantrekkelijk. Ik ben een enorme tech-nerd en bouw af en toe al wel dingen zelf, dus als ik zelf dingen kan bouwen en dan ook nog eens geld kan besparen is dat een dubbele win... misschien wel zelf dingen ontwerpen... we zien wel. Bedankt voor de aanrading!

Welkom :baco: Zelf nooit aan modular begonnen omdat het einde dan zoek is(naar mijn idee) :D

Back