Mixcraft

andreos

Ouwe rot
hola Musicfriends,

Naast mijn Cubase 14 gebruik ik ook Mixcraft pro studio!
hierbij een gemaakt stukje,
Mixcraft heeft een hoeveelheid aan instrumenten en vst

Groeten van Andreos :)

Vergeleken met Ableton is Cubase echt geen speelgoed – het is een supergeavanceerde DAW, en daardoor is het op een gegeven moment gewoon té ingewikkeld geworden.
Eerlijk gezegd was dat precies de reden waarom ik ben overgestapt naar Ableton – Cubase werd me gewoon te veel, haha 😅

Ik raad je aan om zoveel mogelijk functies van Cubase te leren kennen. Het is zó’n krachtige tool, dat ik er zelf eigenlijk weer aan moet gaan zitten.
Ik heb nog duizenden onafgemaakte projecten liggen, waarvan zeker 90% niet meer te redden is qua sound – samples kwijt, oude plugins zoals Absynth werken niet meer, enzovoort.

Cubase heeft een toffe functie voor het bouwen van akkoorden – hij geeft suggesties binnen de toonladder, wat mij vaak hielp voor inspiratie.

Hoe meer je blijft maken en oefenen, hoe meer je een geheel gaat bouwen – wat je nu doet, dat zijn nog de fundamenten.
Als je consistent blijft werken, zullen die melodieën en ideeën van je zich zeker ontwikkelen tot iets boeiends en ambitieus – dat hoor je nu al.

Mixcraft ken ik niet, maar ik heb Cubase gebruikt sinds SX, daarna jarenlang versie 5, en toen ben ik overgestapt op de legale Pro-versie… maar ik kan er sindsdien moeilijk in terugkomen.

Ik ga je onthouden en ik wacht op meer – dus bereid je voor op wat opbouwende feedback 😄
Gooi er de volgende keer zeker een beat onder!

Groetjes,
Bebenzo

Hola.
Ik werk al heel lang met cubase.
Nu 14.
Dus voor mij niet moeilijk.
Maar heb mixcraft erbij voor zijn vele plugins en gebruik dat dan ook af en toe.
Dank voor je bericht.

Groeten van andreos.

Back