roland kuit
ローランド・クイト:音楽、科学、アートが交わる革新の場
"Deze dataset gaat verder dan een simpele interesse in elektronische muziekinstrumenten. Ik heb gemerkt dat de beschikbaarheid van historische gestructureerde data over muziektechnologie en elektronische muziekinstrumenten vrij beperkt is in bekende databanken zoals Kaggle en andere populaire bronnen. De set bevat hardwaresynthesizers, samplers en drumcomputers. Ook bevat het wat randapparatuur zoals synthesizercontrollers en sequencers. Eurorack, Buchla-modules, FrackRack, 4U, enz. zijn echter niet inbegrepen, omdat ik van mening ben dat dit aparte onderwerpen zijn die apart behandeld moeten worden. Ik heb vele uren besteed aan het samenstellen van deze dataset door middel van een combinatie van geautomatiseerde processen, handmatige werkzaamheden en uitgebreid onderzoek, en ik hoop een nuttige bron te bieden voor onderzoekers, muzikanten en liefhebbers die trends, patronen en de geschiedenis van het synthesizerlandschap willen verkennen."
Bron: Synthesizers-1896-2024/Synths_1896_2024_EDA.ipynb at main · iftah-og/Synthesizers-1896-2024
Bron: Synthesizers-1896-2024/Synths_1896_2024_EDA.ipynb at main · iftah-og/Synthesizers-1896-2024