Straf

JimmyEyckmans

Beta The Mad Scientist
Ik dacht, laat mij toch nog eens 1 van die andere keyboards nemen, uiteindelijk staan ze hier toch en het zijn ook allemaal extra stijlen. Ik besloot de Roland BK-3 te nemen en nam de eerste stijl uit het pop genre. Ik herkende de stijl direct want ik heb daar maanden geleden een liedje mee gemaakt.
Nu wat is er straf?

Ik wist onmiddelijk welk liedje het was en hoe het klonk en ik kon het zo goed als direct opnieuw spelen. Tis maanden geleden dat ik dat nog gespeeld heb, zelfs gehoord heb. Toch wist ik zo goed als direct welke akkoorden ik gebruikt had en welke noten. Nu ben ik het terug een beetje aan het oefenen.

Ik wilde toch eens uittesten, nu dat ik enkel een maximizer gebruik, wat de opname kwaliteit was. Als die niet te slecht is kan ik toch ook nog die andere keyboards gebruiken, ik weet dus nog niet dat ik het ga doen omdat ik nog niets opgenomen heb op usb om zo op de pc te zetten, de Roland heeft enkel opname op USB, geen line out.

Maar ik vind het echt heel straf dat ik op 3 minuten tijd dat liedje opnieuw aan het spelen ben, terwijl het letterlijk maanden is geleden dat ik het nog gespeeld heb of gehoord heb...

Dat je het zo makkelijk kan reproduceren komt door je motoriek geheugen.
Dat blijft en tijd hangen.
Zelf herken ik dat met de klassieke stukken die ik soms jaren niet heb gespeeld. Als ik er een half uur tot een uur voor ga zitten dan komen ze weer makkelijk terug

Dat je het zo makkelijk kan reproduceren komt door je motoriek geheugen.
Dat blijft en tijd hangen.
Zelf herken ik dat met de klassieke stukken die ik soms jaren niet heb gespeeld. Als ik er een half uur tot een uur voor ga zitten dan komen ze weer makkelijk terug
Ja maar dit was onmiddelijk. Maar zijn altijd simpele dingen dat ik maak, waarschijnlijk daarmee. Ik vermoed wel dat het het enige liedje is.
Misschien is het een teken dat ik die keyboards ook moet gebruiken.

Wat ik wel moet doen is er eq en compressor opzetten in daw en ook de clarity een beetje aanpassen, dat moest ik bij de Yamaha niet echt. Dus ben dat nu aan het uitvogelen.

hoezo zou je dan straf moeten krijgen als je het nog steeds kan dan zou je jezelf toch juist moeten belonen? of in iedergeval je motoriek :P
Vind het gewoon straf omdat het direct tot mij kwam. Ik heb enkel wat moeten oefenen maar ik wist direct wat te spelen, ik heb dat enkel met dat liedje voor. Misschien heb ik het in de tijd inderdaad heel hard geoefend en daarmee, maar het lijkt mij niet dat ik dat met andere liedjes heb.

Vind het gewoon straf.

Ik ga de eq en compressor en clarity maar laten sinds ik het zo elke keer naar de knoppen doet. De kwaliteit is minder maar wat wil je, het keyboard heeft de helft gekost van de Yamaha en ik heb geen line out maar enkel een audio record functie op geheugenkaartje... maar ik ga het toch doen vermoed ik.

Nee ik heb een beter idee. Ik ga gewoon de roland ea7 kopen, die kost ook 1320€ dus die kwaliteit gaat vele beter zijn en bevat negen kansen op tien quasi dezelfde stijlen als de BK3, en nog meer waarschijnlijk.
Ofwel koop ik hem maandag als men inhaalpremie (vakantiegeld ziekenkas) gestort is maar dan moet ik nog 550€ bijleggen men men uitkering wat veel is, ofwel spaar ik door en koop ik het de volgende maand.
Dan kan ik hetzelfde doen met de Korg die ik heb, want die kwaliteit gaat ook minder zijn omdat het keyboard maar in de 500€ heeft gekost, en dan koop ik als ik genoeg gespaard heb een Korg PA700, die ook rond de 1200€ is.

Ik vermoed dat ik het zo ga doen.

Back