VFe pedals: KLEIN BOTTLE - Stereo

Klein Bottle looper pedaal is binnekort ook in Stereo beschikbaar.

De Klein Bottle is een unieke looper pedaal.
Een looper in deze context gaat over fx loops.
Het unieke aan de Klein bottle is dat je de 3 fx loops naar elkaar kan feedbacken.
Dat icm met lp/hp filter en phase switch geeft heel veel mogelijkheden om spannende sounds uit je fxpedalen te halen.

Het is een prijzig boutique pedaal.

Pre-order

Demo,

1749801850814.png

yes met een mixer kan je zoiets dergelijks maar dit pedaal maakt feedback een stuk makkelijker.

Is dat niet zoiets als de Polyend mess.?

Die heeft een step sequencer..maar wel alle effecten aan boord ,en voor minder geld.

Is dat niet zoiets als de Polyend mess.?

Die heeft een step sequencer..maar wel alle effecten aan boord ,en voor minder geld.
Volgens mij is het erg verschill3nd.aat die Polyend Mess is wel heel tof, had ik nog niet van gehoord

doet me denken aan de ML10X met meer hands on controls maar minder opties voor 30% meerprijs

doet me denken aan de ML10X met meer hands on controls maar minder opties voor 30% meerprijs

Ik heb een ML10X. Je kunt deze enkel via software op een laptop configureren (presets). Je switched presets via mini knopjes, maar dat is live niet te doen. Switchen via een midi controller is eigenlijk een must. Ik gebruik daar een MC6Pro voor. Wat er niet op zit: gain staging, dry/wet level, feedback levels, input/output aan/uit voor stereo paren (wel mono), en filters.

Dus, ze hebben overlap, maar ze zijn ook heel erg verschillend.

Laatst gewijzigd:
wat de Klein Bottle speciaal maakt zijn de opties om feedback tussen de drie loops te realizeren met filtering er tussen.
En dat dan met stereo.
je kan met een looper pedaal met bv met een patchbay ook feedback realiseren of met een mixer maar dan moet je een hoop patchen en is de feedback moeilijk in bedwang te houden.
ja dat ding is erg duur, boutique ed. maar er is niets anders op de markt waarmee je dit gemakkelijk kunt doen.
ik ben voor de stereo stacked versie gegaan. dus apparte jacks voor l/r.
ik verwacht hiermee echt toffe sounds te kunnen maken.

wat de Klein Bottle speciaal maakt zijn de opties om feedback tussen de drie loops te realizeren met filtering er tussen.
En dat dan met stereo.
je kan met een looper pedaal met bv met een patchbay ook feedback realiseren of met een mixer maar dan moet je een hoop patchen en is de feedback moeilijk in bedwang te houden.
ja dat ding is erg duur, boutique ed. maar er is niets anders op de markt waarmee je dit gemakkelijk kunt doen.
ik ben voor de stereo stacked versie gegaan. dus apparte jacks voor l/r.
ik verwacht hiermee echt toffe sounds te kunnen maken.
Precies dat. Het kan met reguliere mixers, en meerdere stereo aux send/returns, en veel kabeltjes. Ik sluit niet uit dat ik er 1 ga bestellen. De workflow kan niet veel simpeler dan dit.

Een alternatief is een DAW, bv Ableton Live. Synths laat je via external instruments binnen komen, idem met externe FX loops. En vervolgens routeer je alles in Live. Dit werkt trouwens ook in combinatie met een Push 3 standalone, en de adat 8 in/8 uit.

mensen dit heeft niks meer met muziek maken te doen , gemaakt voor mensen met knoppenfetish

Back