pleased to meet me

marc met eenn 'c'

Nieuwkomer
hoi, marc met een c, en van der holst. ik speel slecht gitaar, nog slechter toetsen maar kan wel aardig liedjes schrijven (the avonden, (the) spilt milk (& brenda). tijdens corona eerst een tape-loop virus opgelopen (waarvan hopelijk dit jaar een plaat uitkomt), daarna casio mt's, een digitakt, synths die niet een casio waren en toen was het eind een beetje zoek. probeer het nu weer te vinden door flink uit te dunnen, al het kleine, geinige spul eruit en vervangen door (meestal) iets groter en 'serieuzer' spul (wat dat ook moge betekenen), hoewel ik een terugval niet uitsluit, ik kocht laatst weer per ongeluk een zoom multi-effect pedaal uit de vorige eeuw. lang niet gek, dat ding, maar het was niet de bedoeling. de bedoeling was iets tape-echo-achtigs, of een betaalbare tape-echo, voor bij de:
- tascam portastudio 246 en 488 (uiteindelijk moet er een weg, denk ik);
- tascam m-208;
- digitakt ii;
- mfb synth pro (dit jaar eindelijk zo goed als betaalbaar gevonden en zo goed als betaald);
- mfb kult;
- mfb synth lite ii (kan ws tzt weg, of niet);
- mfb filterbox (kan weg);
- ik vergeet ws nog wat mfb spul;
- oh ja kraftzwerg mk2 (kan weg, voor een prikkie (550,-) en een schlagzwerg (nog niet, misschien nooit);
- hardwire reverb;
- tascam ta-1vp;
- shure sm7b;
- de bekende yamaha boxen, middenmaat hs7 uit mijn hoofd;
- 200 kapotte cassettedecks en spelers;
- 2000 snoeren, al dan niet kapot;
- geen tape-echo;
- wel een behringer superfuzz en filtermachine (die laatste kan weg, denk ik);
- oh, ik vergeet de akai timbre wolf, beperkte maar wonderschone synth. jawel. welles. en tot slot, voor het hier nog verder uit de hand loopt:;
- een casio ct-6000, for old time's sake maar dan met MIDI (ik sequence alles want ik heb zo goed als geen instrumentbeheersing, hoewel ik wel heel goed slecht gitaar speel, vind ik zelf, en incidenteel anderen ook)

gekocht en geruild met veel mazzel en een bak geld waar ik eigenlijk een boek mee had moeten schrijven. en nog een bak geld, maar dat was vanwege een nogal verdrietige aangelegenheid waar ik het nog moeilijk mee heb. alles meteen uitgegeven, verkocht, uitgegeven, verkocht en zo een geinige thuisstudio bij elkaar weten te verzamelen, vind ik. nogal lo-fi, en monomaan (tascam, mfb). na jaren zanger-liedschrijver liedjes te hebben geschreven nu om mij niet geheel duidelijke redenen terug bij engelstalige, in welke taal ik amper kan zingen. ik teken sinds kort weer, nu zonder te kijken. ik drink veel en slaap weinig. ik hou van lou reed, alan vega, david berman, slanted and enchanted, hiphop van 1985 tot 1987, vroege acid, michiel en brenda (als vrienden, maar ook als muzikanten). nu weten jullie alles van me. behalve dat ik bijna jarig ben (als je dit leest, ben ik het al, denk ik) en steeds ouder word, steeds sneller. waar moet dat eindigen?

Laatst gewijzigd:
Welkom Marc met een c, je zit hier helemaal goed, mooie intro :okdan:
En gefeliciteerd natuurlijk, het einde dat weten we allemaal, in de tussentijd veel plezier maken met dat spul!

Welkom :baco:

wat een warm welkom! dat zag ik niet helemaal aankomen. ik was bezig met de m-208, die ik wel optimistisch alvast op het lijstje had gezet, maar nog in huis gehaald moest worden; zonder rijbewijs een logistieke en fysieke uitdaging. maar het is gelukt, en hij klinkt prachtig! ook weer heel blij mee, ook met de prima prijs en vriendelijke verkoopster. hiep hiep hoera ; ) oh, en een fijn 2025 nog. de tweede helft dan toch.

Attachments

• Schermafbeelding 2025-06-27 om 10.56.59.png
    Schermafbeelding 2025-06-27 om 10.56.59.png
    362,7 KB · Bekeken: 87
Back