RS422 kabel

Skek

Nieuwkomer
Hoi,

Ik heb meerdere emagic midi interfaces die ik graag aan elkaar wil koppelen dmv een rs422 kabel.

Deze kabel is erg moeilijk te krijgen dus ik vroeg me af of er hier iemand is die zo’n kabel nog ergens heeft liggen en hem wel kan missen.

Ik hoor het graag.

groeten,
Goos

@Bakkertje jij linkt naar min-din, meestal wordt voor RS-232 of RS422 een 9-polige seriële verbinding gebruikt (sub-d).

Deze kabels zijn ook eenvoudig zelf te maken met 2x 9-polig sub-d connector + behuizing en een aantal meter draad.

Zie trouwens dat je beide aansluitingen kan/moet gebruiken. Als je begint met RS232 (sub-d), moet je voor de volgende unit RS422 gebruiken (mini-din) en verder om-en-om.

Zo heb ik ze ook alle 7 doorgelust. En de eerste met USB aan de computert. Let dus op sls je een Unitor-8 of AMT-8 koopt dat je de RS-422 en -232 kanels bijkrijgt

Zo heb ik ze ook alle 7 doorgelust. En de eerste met USB aan de computert. Let dus op sls je een Unitor-8 of AMT-8 koopt dat je de RS-422 en -232 kanels bijkrijgt
Ziet je computer het dan als 1 USB device met meer dan 8 poorten?

Ja, op de Mac wel, meestal (die pokkecomputers ook altijd)
Cool. Ik gebruikte tot voor kort een Unitor met de MPC One. Ben benieuwd of je er op die manier ook meerdere zou kunnen gebruiken met de MPC. Puur uit interesse, maar niet nuttig in mijn geval.

Back