[80's Disco] Say My Name

Nightly Build

Go for what you know
Heb een disco versie van Destiny's Child's 'Say My Name' gemaakt.
Was met de instrumental bezig en toen hoorde ik ineens dat liedje in mijn hoofd.
Acapella erbij gezocht en waarempel.. past precies!
Kan ik natuurlijk niet uitbrengen zo dus zoek ik een zangeres om er een cover van te maken.
Of wellicht een hele nieuwe tekst er op fietsen kan ook.

Anyways.. nog tips en suggesties? of complimentjes.. ook altijd leuk :)

Het swingt lekker maar de de vocalen lijken in een andere toonsoort dan de rest van de track.
Dank.. beiden C minor maar wellicht moet ik het iets fine tunen.

Zal Melodyne er eens op los laten

[edit] het klopt.. de vocals zijn in C minor 7 of zo.. sommige noten correcponderen niet.
heb de vocals eruit gegooid en ga nu voor nieuwe tekst.
Dank voor de input! [edit]

Laatst gewijzigd:
Heb ik eruit getyft ๐Ÿ˜ƒ

Past niet. Zal opzoek moeten naar nieuwe vocalen
Duidelijk ๐Ÿ˜ฌ. Met Melodyne kom je een eind hoor, dan pas je de noten die detoneren gewoon aan naar een noot die wel in de toonsoort / harmonie van je akkoorden past. Productie is verder wel lekker hoor, wat gebruik je voor de gitaarpartijen? VSTs of speel je zelf in?

Duidelijk ๐Ÿ˜ฌ. Met Melodyne kom je een eind hoor, dan pas je de noten die detoneren gewoon aan naar een noot die wel in de toonsoort / harmonie van je akkoorden past. Productie is verder wel lekker hoor, wat gebruik je voor de gitaarpartijen? VSTs of speel je zelf in?

Heb ik geprobeerd maar dat werd echt lachwekkend slecht ๐Ÿ˜†

De samples komen uit een library en ook nog eens uit dezelfde pack dus de instrumental valt weinig eer voor mij aan te behalen, behalve het arrangement en de mix dan.

Ik heb een zangeres gevonden die vocalen heeft ingezongen.
(Geen AI dus)
Titel is veranderd naar 'Take A Chance On Me).

Ik hoor graag weer reacties!

Klinkt goed, doet muzikaal wel wat denken aan Chic. Het gitaartje vind ik wat eentonig, had wel wat meer swing gemogen. En de zangeres... Wat out of tune hier en daar lijkt het. Sorry geen fan van haar.

Dank @Dilago Je opmerking over de zangeres kan ik begrijpen alleen dan weet jij misschien niet hoe fakking lastig het is een goede soul zangeres te vinden die niet over de 70 is. Enige optie is dan nog AI maar dan krijg je 13 in een dozijn muziek die dan wel weer strak in de key staat. Ik ben hier erg blij mee en wellicht bieden zich hierna andere soul zangers/zangeressen aan.

Deze zang heb ik toch maar afgekest. @Dilago had toch gelijk. Was niet goed.
Nu dus weer instrumentaal en op zoek naar nieuwe zang.
Laat mij eens wat proberen met kopstem.

Enige optie is dan nog AI maar dan krijg je 13 in een dozijn muziek die dan wel weer strak in de key staat.
AI is helemaal kut maar nogmaals, stuur mij de instrumental eens. Een kopstem is zeer disco.

Zoiets zou ik er op doen, beetje in de geest van Michael Jackson (al kan ik lang zo hoog niet) en lichtelijk gebaseerd op Le Freak.

Attachments

• idee reinier sing.mp3
    2,2 MB
Dit heb ik er van gebrouwen.

Back