Nut van bezorging op afhaalpunt?

Voordeel wanneer een pakje zoekgeraakt is welk je bij een afhaalpunt zou ophalen is dat je zelf niets hoeft aan te tonen. Dan liggen het probleem en oplossing daarvoor bij de leverancier en de transporteur.
Je hoeft sowieso niet aan te tonen dat je het wel of niet hebt ontvangen als je als consument iets bij een zakelijke verkoper koopt. Richting vervoerder heb je vaak weinig mogelijkheden doordat aansprakelijkheid is uitgesloten tenzij je het verzekerd verstuurt.

Dank voor de antwoorden tot nog toe. Absolute zekerheid valt zo inderdaad niet te verkrijgen, maar de reacties geven wel een indruk van wat men zelf doet en hoe daar de ervaringen mee zijn. Dat helpt bij mij eigen keuzen van wat hier wijsheid is. En wellicht kunnen anderen er ook hun voordeel mee doen.
Ik heb zelf in elk geval vooral positieve ervaringen met afhaalpunten, maar ook wel 2x of 3x gezeik gehad met pakketjes die er niet lagen of kopers die klaagden dat het niet aangekomen zou zijn. Uiteindelijk is dit in alle gevallen wel opgelost en was het meestal een fout van de beheerder van het pakketpunt (pakket ergens op rare plek gelegd, andere naam opgeschreven dan op het pakket staat etc.). Ook hier is het net als bij pakket aan de deur: het gaat meestal mis in het laatste stukje en veel hangt af van de kwaliteit van het personeel in dat deel van het traject.

Het hangt hier erg van de bezorgdienst af.

UPS bezorgt bij een soort van buurtsuper waar je zelf het magazijn in moet om je pakket te zoeken en legitimatie hebben ze nog nooit van gehoord.
Wel lekker snel en makkelijk dat wel.

PostNL heeft hier in de buurt een prima punt, maar helaas kan ik dat punt niet altijd kiezen.
De alternatieve afhaalpunten zijn verder prima in orde, maar soms ongemakkelijk ver weg.

Die automaten waar Bol gebruik van maakt bij Albert Heyn vind ik ook prima.

Ik gebruik altijd pakketpunten tenzij het een enorm groot pakket is. Helaas is m'n gebruikelijke postnl punt uit het centrum verdwenen naar de rand van het dorp, dus dat is wel minder... ff lopend een pakketje ophalen was toch 10x fijner dan 3 km heen en terug fietsen. (ik bezit geen auto)

Bij mij in de buurt zijn een paar plekken waar ik DHL verzendingen in een kluisjes kan laten verzorgen. Die zijn 24 uur bereikbaar en je opent het met een pincode of je telefoon. Super handig!
Afhaalpunten bij bijv. de sigarenboer ben ik minder groot fan van.

Back