Musings from the 9th floor (houseachtig)

OpenHiHats

Ouwe rot
Middagje mulitimbraal zitten kloten met de TG-33 en daar kwam de basis voor deze track uit. Wat is dat zalig eigenlijk, lijkt me echt geweldig om een steengoede multitimbrale synth te hebben met veel outs. Maar dat wil iedereen, geloof ik. :D

Alles op te weinig sporen opgenomen en uiteraard kom je er dan later achter dat je op de synth zelf vrij slecht hebt geleveld. Dus een beetje in Ableton zitten oefenen en pielen en zo goed een kwaad als het gaat een mixje proberen te maken. Hier en daar was o.a. wat volume automation goed geweest. Maar goed, dit was leuk tijdverdrijf tussendoor. Nu maar eens aan de slag met minder cheesy en minder preset-gedreven projecten.

Uiteraard is het onrustigheidslevel van de track weer vrij hoog, blijkbaar kan ik het niet helpen.

De sfeer zelf vind ik best wel fijn, het zelfde voor de sounds. Klinkt echt als een house plaat. Wel mis ik wat afwisseling, maar misschien hoort dit wel in een track als deze. Piano bij de breaks is ook cool.

De sfeer zelf vind ik best wel fijn, het zelfde voor de sounds. Klinkt echt als een house plaat. Wel mis ik wat afwisseling, maar misschien hoort dit wel in een track als deze. Piano bij de breaks is ook cool.
Thanks! Iets meer afwisseling had inderdaad niet misstaan, denk ik. Ik kreeg daar tijdens het mixen nog wel ideeën voor, maar kreeg het niet voor elkaar. Ach ja, voor deze vind ik het wel goed zo.

En… je hebt weer een track af. Dat is ook altijd weer een prestatie :)
Hehe, zo is het! Mag ik aan je vragen of je de bass oké vindt qua volume? Ik heb hier momenteel alleen een Sony MDR-7506 om mee te luisteren en mixen en het schijnt dat die koptelefoon wat te weinig laag heeft, waardoor overcompensatie op de loer ligt. Om dit tegen te gaan heb ik de bass wat zachter gezet.

Luister het nu op goede koptelefoon. Vanmorgen beluisterde ik het alleen op de telefoon. Ik hoor je bass wel duidelijk, zou eventueel een tikje zachter kunnen maar hoeft niet. De bass mist wel duidelijk wat sub laag. Natuurlijk moeilijk te bepalen met een koptelefoon die dit niet zo goed weergeeft. Maar wat je kan doen is een of twee referentie tracks er bij pakken. Zet dan een lpf die redelijk dicht is op de einduitgang (waar zowel je eigen track als je referentie tracks door heen gaan). Zet je geluid wat harder en luister naar het verschil in volume, frequenties en dynamiek.

Luister het nu op goede koptelefoon. Vanmorgen beluisterde ik het alleen op de telefoon. Ik hoor je bass wel duidelijk, zou eventueel een tikje zachter kunnen maar hoeft niet. De bass mist wel duidelijk wat sub laag. Natuurlijk moeilijk te bepalen met een koptelefoon die dit niet zo goed weergeeft. Maar wat je kan doen is een of twee referentie tracks er bij pakken. Zet dan een lpf die redelijk dicht is op de einduitgang (waar zowel je eigen track als je referentie tracks door heen gaan). Zet je geluid wat harder en luister naar het verschil in volume, frequenties en dynamiek.
Dankje voor het checken en de tips! Referentietracks moet ik inderdaad echt een keer aan beginnen. Dat is zoiets waarvan ik weet dat het me veel gaat opleveren, maar toch steeds niet doe...

Naar de sub ga ik kijken. Volgens mij heb ik juist op het masterkanaal het lage laag in de track nog wat naar beneden gehaald omdat ik het laag overheersend vond. Misschien moest het andere frequentie zijn.

Ben benieuwd hoe deze klinkt als je de bpm met 3 of 4 verlaagt, nu klinkt hij best gejaagd.
Ha, dat dacht ik gisteren ook toen ik 'm aan het luisteren was! Net even geprobeerd in Ableton en dat klinkt fijn. Wel even pielen met warp, want het gaat niet helemaal top.

Thanks!

Laatst gewijzigd:
Niet slecht, maar ik zou de basslijn automaten met één of ander effect, om het wat minder monotoom te doen klinken.

Succes!

Gloomy :-)
Monotoompje

Je bedoelt monotoon. Maar ik snap je, ik heb iets geprobeerd met een filter met automation erop, maar dat klonk niet top. Misschien ga ik nog eens kijken of een ander effectje helpt. Het mooiste was geweest als ik met velocity de patch op de DX100 al had gemoduleerd.

Back