Flesh, Stone & Iron

Reis naar een ruwe en koude wereld.

Muziek en video zijn een metafoor voor de koude en wrede wereld waarin we momenteel leven. Machts- en aandachtshongerige leiders spelen met het leven van mensen. Kille, berekenende commerciële belangen domineren steeds meer het wereldbeeld. Machteloze politici vechten met woorden. Tenzij men wegkijkt voelt dat niet prettig. Dat legt zelfs onbewust een donkere sluier over mooie dingen van het leven

Gebruikte instrumenten:
* Akai MPC Key 61
* Acces Virus Snow
* Moog Sirin

Opname: Bitwig Studio

M'n complimenten, ik vind het een heel fascinerende reis in beeld en muziek, je hebt er echt werk van gemaakt zo bij elkaar, en in heel veel tinten grijs, zwart en wit, goed gedaan!
Wat kan AI toch geweldig zijn als je er eenmaal een beetje in thuis bent, nog maar kort geleden moest je echt een dure filmstudio hebben om dit soort beelden te maken.
Ik vraag me nog één ding af; begint het met de muziek of met de beelden bij jou, ik neem aan dat de muziek het uitganspunt is?

Verder raad ik je aan om niet te veel het journaal en soortgelijke programma's te kijken of je moet het als inspiratie gebruiken voor je muziek en beelden.
Onze wereld heeft zeker z'n lelijke kanten maar het is maar net waar je op focust ook natuurlijk, soms kan een beetje wegkijken geen kwaad denk ik.
Ik verkies trouwens wel onze wereld want de wereld in de clip van jou da's een wereld waar niemand in zou willen leven lijkt me.

Hartelijk dank Krautrock voor het beluisteren en mooie commentaar 👍👍👍
Ik begin altijd eerst met een idee (meestal iets wat ik nog niet gedaan heb). Helaas wordt dat idee vaak gevoed door de actualiteit en dat zijn idd vaak de nieuwszenders, documentaires, expositie etc. Ik heb helaas zelf moeite met wegkijken. Weet dat dat een goed bedoeld advies is, maar dat lukt me niet.
Als ik eenmaal een idee heb begin ik eerst met muziek en daarna volgt een vertaling naar beelden. Gaandeweg pas ik vaak nog e.e.a. verder aan totdat het 'schilderij' af is. Eerder dan dat publiceer ik niet (hoe lang het ook soms kan duren).

Dank voor je uitleg over de muziek en de beelden.
Helaas wordt dat idee vaak gevoed door de actualiteit en dat zijn idd vaak de nieuwszenders, documentaires, expositie etc. Ik heb helaas zelf moeite met wegkijken. Weet dat dat een goed bedoeld advies is, maar dat lukt me niet.
Weet je hoe ik 't doe?
Al vrij vlot nadat Israël de Gazastrook binnenviel na de gijzeling spoel ik elke keer door op het moment er weer een nieuwsitem is want ik heb er geen controle over, het is een gebed zonder einde, ik vind het heel erg voor die mensen die daar wonen maar het maakt me machteloos dus ik kijk 't gewoon niet meer, veel beter voor je humeur kan ik je vertellen ipv dat je je laat meetrekken in die narigheid.
Stel er was geen tv geweest en maar één keer per maand een krant of zo, hoe rustig zou het dan zijn als je geen idee hebt van wat er allemaal in de wereld gebeurt?
Honderd jaar geleden werden mensen niet overspoeld met allerlei rampen en oorlogen, dat was veel rustiger, nu ben je gepensioneerd en zit je die ellende te kijken waar je niets aan kan veranderen.

Weet je hoe ik 't doe?
Al vrij vlot nadat Israël de Gazastrook binnenviel na de gijzeling spoel ik elke keer door op het moment er weer een nieuwsitem is want ik heb er geen controle over, het is een gebed zonder einde, ik vind het heel erg voor die mensen die daar wonen maar het maakt me machteloos dus ik kijk 't gewoon niet meer, veel beter voor je humeur kan ik je vertellen ipv dat je je laat meetrekken in die narigheid.
Stel er was geen tv geweest en maar één keer per maand een krant of zo, hoe rustig zou het dan zijn als je geen idee hebt van wat er allemaal in de wereld gebeurt?
Honderd jaar geleden werden mensen niet overspoeld met allerlei rampen en oorlogen, dat was veel rustiger, nu ben je gepensioneerd en zit je die ellende te kijken waar je niets aan kan veranderen.
Ik denk dat iedereen z'n eigen manier heeft om ermee om te gaan. Het wereldbeeld verandert ultrasnel tegenwoordig. Muziek ("Gaia Blues") helpt me om een en ander een plekje te geven/te visualiseren. En wie weet, misschien draag ik wel op mijn micro/nano manier wel bij aan het veranderen van de wereld (op een hopelijk goede manier).:)

Ik denk dat iedereen z'n eigen manier heeft om ermee om te gaan. Het wereldbeeld verandert ultrasnel tegenwoordig. Muziek ("Gaia Blues") helpt me om een en ander een plekje te geven/te visualiseren.
In ieder geval maak jij mooie muziek en filmpjes daar door dus ik zou zeggen; kijk gerust de hele dag CNN en dat soort zenders. ;)

Indrukwekkend stukje muziek én video!!!!!!!
Super goed gedaan. Hoogwaardige stuff hoor.

Hoe/waarmee heb je die video gedaan als ik vragen mag? En de muziek, is dat allemaal zo opgenomen? Vocal ook? Very nice iig.

De video vind ik wel een mega akelige atmossfeer hebben, maar het is ook niet de bedoeling iets gezelligs neer te zetten natuurlijk, dus well done :D If hell do exist, it must be something like this.
Een soort demonic psychopathic world.
Waarmee gemaakt? Het ziet er super goed uit.

Mooi reisje muzikaal gezien! Ook ik kijk al jaren geen nieuws meer, heerlijk. Wel lokaal nieuws (en dat maak ik sinds kort ook zelf) maar dat staat vaak bol van positiviteit.
Dank SB-SIX. Super dat je hem kunt waarderen. Ik kijk wel nog Nieuws en actualiteiten en moet helaas zeggen dat ik het allemaal niet erg fraai vind waar we als mensheid mee worden geconfronteerd. Wegkijken helpt helaas bij mij niet. Als ik terugdenk aan aan de jaren 60/70 (flower Power tijd van love, peace and happyness) dan leven we tegenwoordig toch in een harde, soms meedogenloze/ koude en over-de-top commerciële wereld. Dat beeld wil ik hier weergeven. Ik zit overigens zelf helemaal niet zo duister in elkaar. Allesbehalve zelfs. Misschien eens een flower power track maken als tegenhanger:)

Indrukwekkend stukje muziek én video!!!!!!!
Super goed gedaan. Hoogwaardige stuff hoor.
Super veel dank Dozart.
De sfeer is bewust donker en soms onaangenaam, omdat ik dat ook wil overbrengen. Helaas zit de wereld zo voor veel mensen op deze wereld ook zo in elkaar. Misschien zelf nog erger dan dit. In ons lui-lekker-landje hebben we daar vooralsnog geen last van. De video is gemaakt met Chat GPT (script), Midjourney, Gen3, Greenscreen stockvideo's and video editing (Movavi). De bewerkte vocals (geschreeuw en gehijg) zijn van mijne weinigheid :D net als de muziek. Wens je nog een mooi weekend toe.

Laatst gewijzigd:
Dank SB-SIX. Super dat je hem kunt waarderen. Ik kijk wel nog Nieuws en actualiteiten en moet helaas zeggen dat ik het allemaal niet erg fraai vind waar we als mensheid mee worden geconfronteerd. Wegkijken helpt helaas bij mij niet. Als ik terugdenk aan aan de jaren 60/70 (flower Power tijd van love, peace and happyness) dan leven we tegenwoordig toch in een harde, soms meedogenloze/ koude en over-de-top commerciële wereld. Dat beeld wil ik hier weergeven. Ik zit overigens zelf helemaal niet zo duister in elkaar. Allesbehalve zelfs. Misschien eens een flower power track maken als tegenhanger:)
Ja het is denk ik ook waar je de focus op legt. In de ‘70 gebeurde er ook heel veel ellende maar er kwam ook minder nieuws tot je. Ik snap je wel hoor, soms is het ook wel goed om even bij het duister stil te staan en zeker als dat leidt tot mooie creatieve uitspattingen. Maar ook zeker goed idee om een flower power tegenhanger te maken :)

Pas bij een oud leraar van me geweest 95jr geen tv geen mobiel geen internet. Nooit gehad ook. Heerlijk.

Pas bij een oud leraar van me geweest 95jr geen tv geen mobiel geen internet. Nooit gehad ook. Heerlijk.
Ik kan me dat heel goed voorstellen dat dat prettig is. Mijn beide dochters volgen het nieuws etc ook bewust niet maar zitten wel de hele dag op hun mobieltje de appen en bellen. Dat heb ik weer niet. Mooie van deze tijd is dat je met de technische mogelijkheden van nu, meer dan vroeger, kunt kiezen van wat je wel en niet prettig vind en dat is natuurlijk ook wel weer heerlijk.

Filmpje is trouwens heel knap gemaakt echte kunst het past goed bij de muziek en andersom.
Hoe krijg je dat zo ver?
Helaas heb ik het niet af willen kijken want ik ben bang dat ik er over droom en dat zou m`n nachtrust maar storen.
Dank Jacques 👍👍👍

Dat is net als met het creëren van muziek, net zolang doorgaan tot het iets is geworden dat ik in gedachten heb. Tijd speelt daarbij voor mij geen enkele rol. Het kan daarom, afhankelijk van het resultaat, allemaal best wel lang duren (lage productiesnelheid). Dat compenseer ik vaak met Jam/sounddesign-sessies die ook weer nieuwe ideeën opleveren.

Ik wil natuurlijk niet dat je nachtrust wordt verstoord. Misschien helpt alleen luisteren.😊

Groetjes LI

L.I.
Het feit dat er paarden in voor kwamen die je kon gelijkstellen aan nachtmerries heeft me een beetje schrik aan gejaagd.
Hoewel ik van nature niet bang ben uitgevallen.
En dromen doe ik nooit saai.
Meestal iets uit de praktijk.
Bijvoorbeeld zoals pas.
Op wiebelende boten stappen groot of klein veel-al op het laatste moment.
Van zuidelijk Zeeland tot en met de Rotterdamse havens heb ik dat veel meegemaakt.

Maar ik neem aan dat je volkomen vrij bent in het kiezen van wat voor onderwerp dan ook?
Ook het onwerkelijke trekt me wel aan als volkomen fantasie.

Tot nu toe heb ik alleen een via FB een AI blog>ChatGTP met hier en daar blik verruimende elementen die ook beeldend gemaakt zouden kunnen worden.

Maar desalniettemin knap als je zo met de spullen kan omgaan.

Laatst gewijzigd:
In mijn mening zijn we (als mensheid) altijd al wreed geweest naar elkaar toe (nu maar ook 1.000 jaar gelden). Vooral de mensen die erg diep verbonden zijn met hun ego en vol met pijn zitten door de trauma’s die ze niet hebben kunnen verwerken, doen ze andere (of hun zelf) veel pijn aan. Hoe meer macht deze personen hebben, hoe dieper en groter de gevolgen. Te bedenken dat het puur een schreeuw, een roep, om hulp en liefde is.

Denk door verschillende factoren dat het in deze tijd steeds beter zichtbaar is. Wat voor mij soms een gevoel van machteloosheid geeft is duidelijk te zien wat er zich afspeelt en de richting waar we naar toe gaan, en je er zo goed al niks aan kunt doen.

Ik heb gelukkig een aantal keuzen kunnen maken (en dit is best wel een luxe positie) waardoor ik me meer kan terugtrekken van alles dingen die zich afspelen waardoor ik er niet dagelijks meer mee word geconfronteerd. Desalniettemin voel ik het wel wat het niet altijd makkelijk maakt.

Je track zelf is mooi, inclusief de beelden die extra kracht aan je muziek geven. Ik zou benieuwd zijn hoe een track van jou zou klinken wanneer je de focus legt op het tegenover gestelde. We leven in een wereld (en universum) waar we te maken hebben met dualiteit. Waar duisternis is, is ook licht. Het is aan een ieder waar hij zijn focus op legt. Maar nogmaals over je track zelf, erg diep en zal deze zeker nog wel een keer gaan luisteren/kijken.

Heb je de clip zelf gemaakt, of heb je de muziek als inspiratie gemaakt aan de hand van de beelden?

Back