Als je tracks gaat releasen...

Als iemand iets van je wil uitgeven omdat ze potentieel horen zou ik hard wegrennen, niet te vertrouwen. Een ander dropje maakt je geen originele creatieveling.

Wil je jouw muziek met eigenwaarde maken of gewoon ergens aan voldoen en er bij horen.

Tegen beter weten in, maar vooruit...

Stel, je bent beginnend schrijver en je levert je eerste manuscript in bij een uitgever. Die zegt: "Interessant verhaal, maar als je 1 verhaallijn eruit haalt en de tweede wat inkort komt je boodschap veel beter over." Is het dan opeens niet meer jouw verhaal? En ben je dan niet meer creatief? Je kunt het ook proberen en misschien heeft hij of zij - met al haar ervaring - wel gewoon gelijk?

Je tweede punt is wat mij betreft dan ook een flauwe vergelijking. Je kunt prima je eigen kunst maken met tips en suggesties van anderen. Ze zijn zelfs nodig om te groeien, lijkt me. Dat heeft niks te maken met ergens aan voldoen of erbij horen. Wel met de beste versie van je muziek presenteren.

Je kan ook een overdreven gevoel van eigenwaarde en eigenwijsheid hebben hoor.

Vind ik ook. Als ik iets van een ander wil, stel ik me altijd nederig op. Krijg ik kritiek, dan haal ik diep adem en bekijk ik objectief of er iets in zit. Ben ik het ermee eens? Dan neem ik het ter harte. Ben ik het er niet mee eens, dan probeer ik een ander label.

P.S. Als jij nou gewoon de Picasso van je genre wordt, dan hoef je geen enkele concessie te doen en wil iedereen je hebben. Dan ben je er ook 😊

Ik heb juist enorm veel geleerd door de jaren heen van de kritiek en feedback van anderen. Is m'n muziek vaak alleen maar beter door geworden. Te trots en arrogant en rigide daarin zijn ('mijn kunst', 'mijn creatieve werk') brengt je helemaal nergens. Wat mij betreft de domste houding die er is met welke vorm van creativiteit dan ook.

Je gelooft toch niet dat Picasso de opdrachtgever zich liet bemoeien met de inhoud van het werk?
Het is best een goed voorbeeld, de opdrachtgever wilde juist een werk van DE Picasso, zeer bepaald juist waar Picasso voor stond.

puntje 1 en 3 kloppen ( als je bij 1 ' kan' verwisselt voor ' wil' )
Als iemand iets van je wil uitgeven omdat ze potentieel horen zou ik hard wegrennen, niet te vertrouwen. Een ander dropje maakt je geen originele creatieveling.

0% concessies doen is voor ons en niet allen voor ons, hoor om me heen kijkend en luisterend, door de jaren heen de manier gebleken (stel dat we anders zouden willen ;) ).

De laatste 2 zinnen ga ik niet op in...

Ach misschien is het gewoon hoe je erin staat, wil je jouw muziek met eigenwaarde maken of gewoon ergens aan voldoen en er bij horen.
En laten we eerlijk zijn, niemand in deze thread gaat er veel geld mee verdienen. Echt niet.
De marketing-ratten zoeken niet mensen(nog) die op forums rondhangen, dus waarom zou je naar hun pijpen (of op iets wat je denkt dat daar op lijkt) dansen,
hopend op een wonder.

I hate to be that guy...:D
Dus als iemand je feedback geeft en je daar iets mee doet heb je geen eigenwaarde meer en dans je naar iemands pijpen?
waarom wegrennen als je feedback krijgt van een label waar je iets naar toe hebt gestuurd? Blijkbaar wil je bij dat label iets uitbrengen omdat je vindt dat zij iets goed doen toch. Misschien dat die feedback je dan ook wel inzichten geeft waar je nog niet op was gekomen. Je wordt niet gedwongen om ernaar te luisteren.

Ik zeg nergens dat leren van anderen of feedback delen niet goed is, ik heb het over de vage gasten die alleen maar een lijstje wavjes hebben op een AI gegenereerd website-je en zich gedragen als The Big Labelboss. Ik zie nergens bewijs of uitingen van kennis, culturele kunde of smaak. Van dat soort gasten moet je wegblijven en niets aannemen. Als ze het zo goed weten waarom zijn ze dan zelf niet de vernieuwende genieën? Trouwens dan zouden ze echt niet de tijd of zin hebben om playlist-managertje te spelen.

Realistisch blijven is ook een tip, als je track klinkt als iets wat al 1000 keer gedaan is en zo'n "Bobo" ziet potentie in je, krab dan achter je oor.

Wel lastig dat dit soort topics gauw zo hysterisch worden.

Ik zeg nergens dat leren van anderen of feedback delen niet goed is, ik heb het over de vage gasten die alleen maar een lijstje wavjes hebben op een AI gegenereerd website-je en zich gedragen als The Big Labelboss. Ik zie nergens bewijs of uitingen van kennis, culturele kunde of smaak. Van dat soort gasten moet je wegblijven en niets aannemen. Als ze het zo goed weten waarom zijn ze dan zelf niet de vernieuwende genieën? Trouwens dan zouden ze echt niet de tijd of zin hebben om playlist-managertje te spelen.

Realistisch blijven is ook een tip, als je track klinkt als iets wat al 1000 keer gedaan is en zo'n "Bobo" ziet potentie in je, krab dan achter je oor.

Wel lastig dat dit soort topics gauw zo hysterisch worden.
Dit is toch iets heel anders dan wat je eerder hebt gezegd. Het hysterische heb je denk ik vooral zelf veroorzaakt door zo zwart-wit te reageren in eerdere posts.

Dit is toch iets heel anders dan wat je eerder hebt gezegd. Het hysterische heb je denk ik vooral zelf veroorzaakt door zo zwart-wit te reageren in eerdere posts.
Nah, ik heb het nog effe terug gelezen, maar zie nergens dat ik iets heel anders gezegd heb, integendeel...
Het blijft jammer dat er zo hysterisch gereageerd wordt als je gewoon een mening hebt.
Ervaring hebben, het willen delen, zelfs met tips, is blijkbaar ongewenst en te pijnlijk als ze niet zo zijn als men ze graag zou willen horen.

En, in deze context iets zwart-wit verklaren ... tja, dat

Ervaring hebben, het willen delen, zelfs met tips, is blijkbaar ongewenst en te pijnlijk als ze niet zo zijn als men ze graag zou willen horen.

Je doet constant aannames, bewust of onbewust. "Ik heb het over de vage gasten die alleen maar een lijstje wavjes hebben op een AI gegenereerd website-je en zich gedragen als The Big Labelboss." Dat zeg je vooraf nergens. Dus voelen mensen zich (terecht) aangesproken als je roept dat muzikanten die naar feedback luisteren geen eigenwaarde hebben.

Misschien (waarschijnlijk) hebben we het gewoon niet over hetzelfde en gaat het daar mis. Maar dan nog, lees je reacties nog eens door. Dan is dit niet sterk:

"Wel lastig dat dit soort topics gauw zo hysterisch worden."

Volgens mij mag iedereen hier een mening hebben, graag zelfs. Maar als je mensen aanspreekt op een gebrek aan eigenwaarde krijg je reacties. Wat mij betreft keurig onderbouwd ook.

Dit is gewoon flauw en het buiten jezelf zoeken. Topics worden kennelijk zomaar uit zichzelf 'hysterisch' en iedereen mag uitsluitend dezelfde mening hebben? Daar herken ik me totaal niet in op SF.

Back