Als iemand iets van je wil uitgeven omdat ze potentieel horen zou ik hard wegrennen, niet te vertrouwen. Een ander dropje maakt je geen originele creatieveling.
Wil je jouw muziek met eigenwaarde maken of gewoon ergens aan voldoen en er bij horen.
Tegen beter weten in, maar vooruit...
Stel, je bent beginnend schrijver en je levert je eerste manuscript in bij een uitgever. Die zegt: "Interessant verhaal, maar als je 1 verhaallijn eruit haalt en de tweede wat inkort komt je boodschap veel beter over." Is het dan opeens niet meer jouw verhaal? En ben je dan niet meer creatief? Je kunt het ook proberen en misschien heeft hij of zij - met al haar ervaring - wel gewoon gelijk?
Je tweede punt is wat mij betreft dan ook een flauwe vergelijking. Je kunt prima je eigen kunst maken met tips en suggesties van anderen. Ze zijn zelfs nodig om te groeien, lijkt me. Dat heeft niks te maken met ergens aan voldoen of erbij horen. Wel met de beste versie van je muziek presenteren.
Je kan ook een overdreven gevoel van eigenwaarde en eigenwijsheid hebben hoor.
Vind ik ook. Als ik iets van een ander wil, stel ik me altijd nederig op. Krijg ik kritiek, dan haal ik diep adem en bekijk ik objectief of er iets in zit. Ben ik het ermee eens? Dan neem ik het ter harte. Ben ik het er niet mee eens, dan probeer ik een ander label.
P.S. Als jij nou gewoon de Picasso van je genre wordt, dan hoef je geen enkele concessie te doen en wil iedereen je hebben. Dan ben je er ook
).