Yamaha CS-30

Idd de trigger plus X-volt de trigger alleen was bij mij niet genoeg

zowiets dan ?

Attachments

• triggermod.jpg
    triggermod.jpg
    5,7 KB · Bekeken: 151
Re: servicemanual idd

Re: servicemanual idd

Origineel geplaatst door R-ond

capice
laat niemand hiet nou veel cash voor vragen dit is friend forum,...
maak wel ff en pict
wel leuk er zijn dus genopeg cs jes in omloop zie ik in een keer

Je moet even die lolly uit je mond halen als je iets zegt..

maar die mod op de seq ik zal vanavond anders ff een fotootje posten ,...moet wel eerstw eeer verkleinen enso [slecht in]

R-ond, heb je al een fotootje kunnen maken van deze mod ?

of iemand misschien een bevestiging van de juistheid van mijn schemaatje ?

Ha heren analoog deskundigen,

Origineel geplaatst door levka
Gefeliciteerd !

Maar ik heb ook wel 's een CS 30 overwogen

Houdt er rekening mee dat als je 'm via midi wilt aansturen, je een converter met Hz/V en neg. gate optie nodig hebt

groet
Joost

Geld die midi /CV converter opmerking ook voor de Yamaha SK50 D,

en wat moet je dan, op de CV in/uit -gangen daadwerkelijk aansluiten..

merk, uitvoering van zo'n "wonder analoog /midi converter-connector en is er ook een going prijs bekend..?

Alvast dank voor uw schrifteliijke input

Origineel geplaatst door StiebZ
verdorie, die mod moet ik toch ook eens dringend doen !!!
hiervoor moet ik toch gewoon de 2 aansluitingen van een input plug bij op die trigger schakelaar hangen ??

k ben een slechte fotograaf ,..
moet hem 70% kleiner maken
maar asje de "motor kap " open doet dan moet er een draadje van het linker RODE schakelaar [trigger manual] naar en input plug achterkant [zelf maken ]
en dat draadjemoet op de links boven aan sluiting en nu loppt de sequencer elke keer een stapje verder mee met bv qbase /drummachine astie een gate krijgt volgens mij doet ie het al met +5volt

pict

pict

picture lastig zegggggggr

Attachments

• fiets en app. 009.kl.jpg
    fiets en app. 009.kl.jpg
    38,9 KB · Bekeken: 148
metertje + cs 30 electronics

metertje + cs 30 electronics

metertje+,... cs 30 electronics
kunje nagan asje een cs80 poly hebt,:geslaagd:
t lukt iig [pics]

hoe doe je twee of meer pics in een thread...?:engel:

Attachments

• fiets en app. 010.kl.jpg
    fiets en app. 010.kl.jpg
    70,4 KB · Bekeken: 143
hey R-ond,

alvast bedankt voor de foto

dus eigenlijk is er maar 1 draadje te verbinden : eentje dat van de manuele trigger(links boven aansluiting) naar een extra input plug gaat ?

yep

yep

by mijne isdat wel zoo
van hot tip input naar links boven op dat grijze blok schakelaartje,
try it out
en je leven veranderd
:halleluja :D :D :D

ga ik zo snel mogelijk uitproberen !

R-ond : hartelijk dank voor de hulp !!!

en het werkt nog ook !

woohooo !

had wel wat problemen met een goed trigger signaal te maken waarop de sequencer reageerde, want eerst gebeurde er nix...

blijkbaar is de klank of vorm van het trigger signaal belangrijk, ik moet er zelfs eq op toepassen voor het werkte ??

manual /service cs30

manual /service cs30

Origineel geplaatst door mischa
Iemand mischien de service manual ?

nou nou nou???
thnx eeeeerst lezen dan ,....:halleluja :bekdicht::yamaha:

Laatst gewijzigd:
Nou heb ik de CS-30 alweer een hele tijd, maar gisteren heb ik eigenlijk voor het eerst de external input en trigger eens geprobeerd. Dat ik dat niet eerder heb gedaan zeg.....hier kan je toch heel leuke resultaten mee bereiken! Van simpele patterns uit een ER-1 maak je zo al heel snel bijzondere drumloops die me echt doen denken aan (oude) tracks van Aphex Twin of Christian Vogel. Duister en snel in real time aan te passen door de drie envelopes met de verticale schuifjes, alsof je met een of andere mini DJ-mixer aan het spelen bent. De dubbele filter- en amplitudemodulatie maken het geheel nog eens af en zorgen voor freaky shit, samen met de ringmodulator.

Echt inspirerend allemaal weer, jammer dat ik geen geluidsvoorbeelden kan posten (ook vanwege de tracks die ik de laatste tijd gemaakt heb trouwens). Daar moet ik toch maar eens achteraan.

Hoe dan ook, misschien een goede tip voor andere CS-30 gebruikers die hun synth nog nooit op deze manier gebruikt hebben. Zeker eens proberen!

Fotootje van de Yamaha die ik maar even naar de woonkamer gesleept heb om hem eens goed aan de tand te voelen...

Attachments

• img_0602_2.jpg
    img_0602_2.jpg
    86,9 KB · Bekeken: 152
Laatst gewijzigd:
Even deze (inmiddels wat oudere) thread weer opgezocht :)

Hier een link die van Matrixsynth afkomstig is. Er staan wat geluidsfragmentjes van de CS-30 op - in stereo; direct van de synth naar CD. En een grotere foto van de Yamaha.

Wat ik wel jammer vind van de fragmentjes is dat de filters niet echt tot hun recht komen, er valt veel meer uit te halen eigenlijk. Maar het geeft toch weer even een indruk in ieder geval en het klinkt zeker niet slecht.

Origineel geplaatst door sander
Gave bak. Ik heb de simpele CS-5, maar die klinkt ook al goed.

tyd voor een 30 dus [de 5/10/15 hebben geen inputas geloofk toch voor t filter ?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Even deze (inmiddels wat oudere) thread weer opgezocht :)

Hier een link die van Matrixsynth afkomstig is. Er staan wat geluidsfragmentjes van de CS-30 op - in stereo; direct van de synth naar CD. En een grotere foto van de Yamaha.

Wat ik wel jammer vind van de fragmentjes is dat de filters niet echt tot hun recht komen, er valt veel meer uit te halen eigenlijk. Maar het geeft toch weer even een indruk in ieder geval en het klinkt zeker niet slecht.

Nou op zich klinken die filters toch wel als een mean motherfucker..ik ben vet onder de indruk...het zal idd wel mogelijk moeten zijn om andere super dikke sounds met deze machine te maken...

Back